ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

و ما می‌فهمیم که هیچ خبری نیست

| دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

چند وقت پیش یه ظریفی نوشته بود، کسی می‌دونه عرض و طول کشور سوریه چقدر هست؟ چون چند ساله که صدا و سیما هر روز میگه ارتش سوریه پیشروی کرد، من میگم بابا اینا روزی ده متر هم جلو رفته بودن باید تا الان می‌رسیدن آمریکا!

عادت کردیم به این که مسوولان یه چیز بگن ما هم تو دلمون یه چیز دیگه بگیم، بعد هم نه مسوولان به روی مبارک بیارن نه ما. این هم از اون مسایل ویژه ایران هست.

لابد بعضیا میگن مثل چی؟ خب مثل ممنوع بودن اخذ شهریه برای مدارس که مسوولان آموزش و پرورش سال‌هاست که می‌گن ممنوع هست و مردم سال‌هاست که باید شهریه بدن اونم ارقام بعضا توپ.

یا مثلا می‌گن قیمت خودرو بالا نمی‌ره و ما می‌فهمیم که قیمت خودرو قطعا و البته به زودی بالا می‌ره. یا میگن قیمت لبنیات افزایش نیافته و ما می‌فهمیم که خب اینم بالا رفته.

یا می‌گن میوه شب عید تامین شده و ما می‌فهمیم که امسال هم با کمبود و گرانی مواجه هستیم. یا میگن بازار فلان محصول به شدت از سوی بازرسان ما در حال کنترل هست و مردم هر جا مشکلی دیدند می‌تونن سریعا با این شماره‌ها به ما اطلاع بدن و ما خیلی راحت در می‌یابیم که خب بازار فلان محصول از کنترل خارج شده است.

یا همین سیلی که اومد و کلی تخریب و تلفات جانی به همراه داشت، حالا معلوم نیست کدوم نهاد کم کاری کرده و به محض این که گفته می‌شه در قالب یک کمیته ویژه قصد بررسی موضوع هست، ما می‌فهمیم که قرار است هیچ چیزی مشخص نشود و به کمک مرور زمان یک ماله روی بی‌مسوولیتی برخی کشیده شود. تا سیل و طوفان بعدی هم خدا بزرگ است.

حالا من چرا اینارو گفتم. بذارید از همین حوزه کاری خودمون هم مثال‌هایی بزنم. مثلا اگر از سه سال قبل تا الان اخبار شرکت زیرساخت رو پیگیری کنید، میزان پهنای باند اینترنت هزار برابر شده، اما سرعت اینترنت برای ما فرقی نکرده و تازه گاهی با کندی و اختلال هم مواجه می‌شیم.

یا می‌گن با کم فروشی اینترنت برخورد می‌شه در صورتیکه اگه به چند سایت‌ خبری سر بزنید انبوهی از اعتراضات مردم نسبت به پریدن اینترنت و شارژ موبایلشون پیدا می‌شه.

یا میگن به زودی ایرانسل به بورس می‌ره و ما می‌فهمیم که خب ایرانسل باز هم به بورس نمی‌ره، سندش هم از 7 سال پیش وجود داره.

یا این اواخر که رایتل طرح داده شغل با حقوق 5/2 میلیون تومانی ایجاد می‌کنیم و ما هم می‌فهمیم خب هیچ خبری نیست. رایتل هم نه سندی نه گزارشی و فردا هم کمپین تبلیغاتی دیگر و وعده دیگر و ما می‌فهمیم که هیچ خبری نیست و این سریال ادامه دارد...

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">