ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از سالم ماندن وزرا تا 8 میلیون حساب جعلی

| يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

هفته گذشته قصد داشتم راجع به موضوعی بنویسم که به علت همزمانی با روز خبرنگار و پاره‌ای مسایل گذاشتم برای این هفته. فقط همینو بگم که تو خبرها که نگاه می‌کردم دیدم وزیر ارشاد و وزیر امور خارجه در یک نشست، خوش و بشی با خبرنگارها کردند و طبق معمول همه ساله یک سری وعده‌های مرسوم این روز را به خبرنگاران دادند و ماجرا جمع شد تا سال آینده.

تو عکس‌ها رو هم نگاه می‌کردم دیدم وزیر بهداشت هم در فضایی دوستانه وسط خبرنگارای حوزه بهداشت ایستاده و با لبخند یک عکس سلفی هم گرفته. بازم دم بعضی وزرا گرم که یه وعده‌ای دادن و یه عکسی با خبرنگارا گرفتن و البته هنوز هم سالم هستن! پس به این نتیجه می‌رسیم که خبرنگارا قصد خوردن و کشتن وزرا رو ندارن. اصولا خبرنگارا مثل بسیاری از مردم کشور، غذاهای معمولی می‌خورن و میزان جرم و جنایت هم توی خبرنگارا بالا نیست.

به هر حال روز خبرنگار امسال هم مثل تمام سال‌های گذشته، بدون آسیب خاصی از سوی خبرنگارا به مسوولان برگزار شد. ولی اخبار و عکس‌ها رو که زیر و رو کردم چیزی از وزارت ارتباطات که ندیدم. علتش رو هم که مثل خیلی چیزهای دیگه نمی‌دونم.

اما برگردم به موضوعی که دو هفته قبل می‌خاستم تعریف کنم. چند وقت قبل آقای سیف رییس کل بانک مرکزی کشور یه آماری دادن که بعد از خوندن خبر من همچین زدم تو پیشونیم که برق محلمون سه ساعتی قطع شد. البته نفهمیدم ربطی به این کار من داشت یا نه ولی اینطوری شد. آقای سیف گفته بودن در بررسی‌های به عمل آمده موفق به شناسایی 8 میلیون حساب بانکی جعلی شدن!

این حساب‌ها هم برای برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها که درست نشدن، ازشون برای رد گم کردن پول‌ها، کلاهبردای‌هایی که از داخل زندان‌ها هدایت می‌شه، پولشویی و مصارف دیگه‌ای که من هنوز یاد نگرفتم استفاده می‌شده.

ببینید صحبت از 80 هزار یا 800 هزار نیستا، حرف از 8 میلیون هست. من می‌خام ببینم کدوم یکی از ماها حتی اگه یه برگ کپی شناسنامه‌هامون کم باشه، می‌تونیم حساب باز کنیم؟ حالا جعلی پیشکش.

خب مگه نه این که تقریبا تمام بانک‌ها الکترونیکی شدن و با یه دکمه می‌شه دل و روده زندگی مردم رو بیرون ریخت؟ راستی من می‌گم اگه میشه تو رو خدا اون 8 میلیون حساب بانکی رو رسما اعلام کنید تا ما یه وقت مثل سیم‌کارت‌های جعلی که به نام مردم گرفته می‌شه، مسوولیت قانونیش هم با اون‌هاست اما خودشون کاملا بی‌خبر هستن نشیم؟

آقا من همینجا اعلام کنم یه حساب بانکی بیشتر ندارم، توش 350 هزارتومنم بیشتر نیست. به اسم آق فری هر حسابی هست به خدا مال من نیست، آقای سیف به دادم برس یه سرچ بکن اسم من نباشه به خدا من تو هیچ اختلاسی هم دست نداشتم. با تشکر از توجه شما.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۵/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">