ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نه اول شدن مهمه نه 35 تا کشور

| يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

فکر کنم همینطور که پیش بریم هر هفته تو این ستون نه راجع به یک موضوع که درباره سه تا پنج موضوع در هفته هم می‌شه سوژه برای نوشتن داشته باشم.

با ادای احترام به وزیر ارتباطات که البته هنوز از نزدیک زیارتشون نکردم، ایشون هفته قبل ظاهرا سکوت دو هفته‌ای درباره شرکت مخابرات رو یک دفعه شکوندن و اتفاقا به اندازه دو هفته این شرکت رو مورد نوازش قرار دادن. البته این موضوع دیگه چندان مهم نیست و مثل اخبار بالا پایین رفتن نرخ دلار شده که دیگه خیلی مردم و رسانه‌ها رو به هیجان نمیاره.

موضوع جدید اینجا بود که وزیر ارتباطات گفت از همه اپراتورها هم ناراضی هستم و اگه یه اپراتوری اول شده معنیش این نیست که در واقع برتر شده! این موضوع یک مطلب فلسفی هست که نیاز به مباحثات زیادی داره. یعنی اگه کسی جایی اول شد، در واقع توهم زده و اول نیست. بلکه دوم شده، شاید هم سوم، چه می‌دونم شاید هم دهم شده!

چون وزیر ارتباطات فرمودن هر کی اول شد، برتر نیست ولی اشاره نکردن پس چندم هست؟ برای همین از این به بعد اگه کسی اومد تبلیغ کرد اول شده، باید ازش بپرسیم، مطمئنی برتر هم شدی؟ یا فقط اول شدی؟ چون اول با برتر فرق داره‌ها؟ یه مقدار برو فکر کن بعد بیا تبلیغ کن. اول شدن به معنی برتر بودن از بقیه نیستا. اصلا آدم باید خاکی باشه و به خودش مغرور نشه، پس هر جا اول شدی، صداشو در نیار.

اما از ماجرای تفاوت اول شدن با برتر شدن که بگذریم، هفته گذشته فقط این اول شدن نبود که نباید بهش اهمیت می‌دادیم، بلکه «حضورِ نمایندگانِ فضایِ مجازیِ 35 کشورِ اسلامیِ دنیا در ایران» هم چیز مهمی نیست.

برای این حرفم دلیل دارم. هفته گذشته خبر اومد که 35 نفر و شاید بیشتر از 35 کشور اسلامی جهان که مسوول فضای مجازی کشورهای خودشون هستن، تشریف آوردن ایران اونم بدون این که اصلا کسی خبردار بشه.

من یه چیز رو نمی‌فهمم، چطور آخه همچین چیزی ممکنه؟ وقتی افتتاح یک پل سه متری با حضور مسوولان در تمام شبکه‌های موبایلی و اجتماعی دست به دست می‌شه، واقعا باور کنیم مسوولان اینقدر خاکی شدن که نمایندگان 35 کشور دنیا بدون هیچ اطلاع‌رسانی و تشریفاتی به ایران بیان و بعد هم برگردن؟

یعنی ما مثل سوییس شدیم که هفته‌ای هفتاد رییس جمهور و وزیر وارد کشورشون می‌شه و میره بی اونکه مردم سوییس اصلا توجه کنن یا خبردار بشن؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟!

اما این که ما حالا از کجا فهمیدیم نمایندگان 35 کشور دنیا اومدن ایران به خاطر خبری بوده که روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی منتشر کرده. البته من فکر کنم دستشون خورده به اینتر کامپیوتر و اصلا قرار نبوده این خبر به دست خبرنگارای فضول برسه، وگرنه چرا اصلا از قبل اطلاع‌رسانی نکرده بودن؟

خلاصه اینکه یا ما سوییس شدیم یا این که از نظر شورای عالی فضای مجازی تشریف فرمایی نمایندگان 35 کشور دنیا همچین هم چیز مهمی نیست.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۶/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">