ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرض کردم، مشکل شما در دست بررسی هست

| يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۴۴ ب.ظ | ۱ نظر

من این هفته یک مقدار عذاب وجدان دارم. خب برای این که من همش تو این ستون به مسوولان دولتی گیر دادم و ایراد گرفتم از کاراشون. اما امروز می‌خام به بعضی مدیرای بخش خصوصی یه کم گیر بدم.

بعضی از این خصوصیا البته حسابشون رو باید کاملا جدا کرد، چون آدمای محترمی هستن که بدون هیچ رانتی کارشون رو از جوونی تو یه اتاق شروع کردن و الان برای خودشون دفتر و دستکی دارن خلاصه.

اما آقا بعضی از این مدیرای بخش خصوصی خیلی جالب هستن. شما مثلا مصاحبه‌های مدیر فلان شرکت اینترنتی رو برید بررسی کنید تو یکی دو سال گذشته جز فحش به این مخابراتی‌ها هیچ چیز دیگه‌ای پیدا نمی‌کنی. اما وقتی بپرسی خب حال خودت چطوره، مشتری‌هات یه کم ناراضی هستن دیگه رابطه جن و بسم‌اله می‌شه.

یعنی مدیره دود می‌شه میره هوا و آقایون از رییس جمهور مملکت که باید به ریز و درشت هزار و یک چیز رسیدگی کنه سرشون شلوغ‌تر می‌شه. خود من چند وقتیه دو سه تا سوال مشخص از مدیر یکی از این شرکت‌های اینترنتی دارم. آقا از روزی که گفتم چند تا سوال دارم، اوه اوه، باورتون نمی‌شه طرف یا تو جلسه بوده، یا در حال ارایه پاورپوینت، یا در حال رانندگی، یا توی سفر، یا روی صندلی آرایشگاه یا پیامک داده می‌بخشید من در حال ماهیگیری هستم و موبایلم رو با خودم نبردم!

بعد تو همین حین هر روز یه مصاحبه بلند بالا ازش تو انواع و اقسام رسانه‌ها می‌خونید که آره مخابرات اخ هست، دنیا چنین است و شرکت من و دوستم و پدر زنش فقط خوبه.

نکته خیلی خیلی جالب‌تر این که با وجود یک لشکر ادعا و داشتن و هزار و یک مدل ایزو و کلی کارمند، هیچ احدی هم جز مدیریت مجموعه نباید اصولا پاسخگو باشه.

بخش پشتیبانی‌هاشون هم که یک آموزش سی ثانیه‌ای دیدن شامل این مورد، تا می‌تونید محترمانه مشتری رو دست به سر کنید. به بعضی‌هاشون هم که انگار قرص خواب یا آرامبخش دادن و تو هر چی عصبانی می‌شی اپراتوره مثل دکتره توی سریال در حاشیه، خونسرد جوابتو می‌ده. با صد تا اپراتور هم که حرف بزنی چند تا جواب کلیشه‌ای جلوشون نوشتن و گذاشتن از جمله این که "مشکل شما در دست بررسی هست"، اگر شما عصبانی بشی و بیشتر گیر بدی این پاسخ رو می‌شنونی که "مشکل شما با جدیت بیشتر در حال بررسی هست!" روز خوبی داشته باشین و امیدوارم از پاسخی که دریافت کردین راضی باشید.

باور کنید من دو تا نیم ساعت روی دو تا اپراتور این شرکت اینترنتی وقت گذاشتم باورتون شاید نشه هیچ چیزی بیشتر از این که مشکل شما در حال بررسی هست، گیرم نیومد. این خیلی هنر هست که یک مشترک عصبانی رو بعد از نیم ساعت تلاش برای کشف اطلاعات بیشتر برسونید سر همون جمله اول که عرض کردم، خیالتون راحت، مشکل شما در حال بررسی هست.

به هر حال وقتی انحصار باشه، مشترک تیره بخت چه کاری بیشتر از انتظار ازش بر میاد. قراردادهاشون هم که برگرفته از ترکمنچای هست و تو امضا نکنی خب اینترنتی هم در کار نیست.

به هر حال من گفته باشم، از این به بعد می‌خام بیام براشون.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۶/۲۹

نظرات  (۱)

مطلب دو بار تکرار شده :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">