ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله هکرها به تجهیزات پزشکی

| چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

مطالعه محققان نشان می دهد که هزاران تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه ام آر آی، به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هکرها قرار دارند.

این مطالعه نشان می دهد که 68 هزار سیستم پزشکی متعلق به یکی از بزرگترین مراکز پزشکی آمریکا، در معرض حمله هکرها قرار دارد.پژوهشگران برای تحقیقات بیشتر، اقدام به تولید نرم افزارهای مجازی دستگاه های پزشکی کردند و مشاهده کردند که این نرم افزارها نیز برای هکرها بسیار جذاب است .

نتایج این تحقیقات در کنفرانس هکر Derbycon ارایه شده است. محققان در این کنفرانس بیان کردند که رابط های (Interfaces) متصل شده به سیستم های پزشکی، از طریق موتور جستجوی Shodan قابل دسترسی هستند.
این موتور جستجو معمولا برای تجهیزات متصل به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. محققان از این نرم افزار برای بررسی آسیب پذیری طیف وسیعی از خدمات درمانی از جمله رادیولوژی و درمانگاه های اطفال استفاده کردند.
به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، در این کنفرانس اطلاعات ارزشمندی از قبیل تجهیزات و مراکز آسیب پذیر و نحوه نفوذ و عملکرد هکرها گزارش شد. همچنین با استفاده از 23 دستگاه مجازی ام آر آی، نحوه هدف قرار دادن هکرها و نفوذ بدافزارها بررسی شد.
مدیر این پروژه معتقد است که تجهیزات پزشکی نباید برای عموم در اینترنت قابل دسترسی باشند و باید این اطلاعات و نرم افزارهای مرتبط را در لایه های عمیق و متعدد حفاظتی پنهان کرد. نفوذ هکر ها به سیستم های حیاتی تشخیص پزشکی بسیار خطرناک و غیر قابل جبران است.

  • ۹۴/۰۷/۰۸

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">