ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
خودروهای بدون راننده و هوشمند یکی از آرزوهای آینده جهان است، اما برای ژاپنی‌ها این آرزو و آینده خیلی زودتر از دیگر مردم جهان به دست می‌آید. شرکت «Robot Taxi» در ژاپن اعلام کرده که استفاده آزمایشی از تاکسی‌های بدون راننده خود را در منطقه کاناگاوا در حومه توکیو، پایتخت ژاپن، از ابتدای سال 2016 میلادی آغاز می‌کند.
Engadget- براساس گزارشی که وال‌استریت ژورنال در این باره منتشر کرده است، در نخستین فاز این طرح، تنها 50 نفر از مردم منطقه از خدمات تاکسی خودرو برخوردار می‌شوند. این تاکسی‌ها که به‌صورت کاملا اتوماتیک کار می‌کند، مردم را از محل زندگی به فروشگاه محلی می‌برد و باز می‌گرداند و فقط برای اطمینان از اینکه هیچ مشکل پیش‌بینی‌نشده‌ای ایجاد نخواهد شد، یک نفر در صندلی راننده می‌نشیند. 
براساس برنامه‌ریزی که انجام شده، در صورتی که این طرح با موفقیت اجرا شود، تا سال 2020 میلادی (1399) تاکسی‌های روباتی در نقاطی که امکان ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی وجود ندارد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
یکی از کاربری‌هایی که برای این وسیله درنظر گرفته شده است، جابجایی و ارائه خدمات گردش به توریست‌هایی است که از ژاپن دیدن می‌کنند. بر اساس نتایج نخستین آزمایش‌ها، در حالی که جوانان علاقه زیادی به این وسیله نشان نمی‌دهند، افراد مسن‌تر از آن استقبال کرده‌اند و این همان هدف اصلی است که این طرح دنبال می‌کند.  طبق آمارهای موجود، بیش از 33 درصد جمعیت ژاپن بالای 60 سال سن دارند و این کشور پیرترین جمعیت شناخته شده جهان را دارد و دولت باید برای آینده و نگهداری از این جمعیت پیر چاره‌اندیشی کند. 
به گزارش فناوران دولت ژاپن پیش از این نیز با اختراع‌هایی مانند «برنامه روزانه IBM» که نیازهای دارویی و ساعت آنها را برای افراد مسن کنترل می‌کند، گام‌هایی در این زمینه برداشته است و طراحی انواع روبات‌ها نیز برای همکاری در زندگی روزمره از جمله این اقدامات است. اکنون ژاپنی‌ها امیدوارند تاکسی بدون راننده بتواند نیازهای فردای افراد سالخورده در بیرون از خانه را برآورده کند و این افراد را به روشی امن در محل زندگی جابجا کند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">