ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی 4 حلقه اطراف مسوولان در نمایشگاه‌ها

| يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

دقت کردین بعضی از مسوولان در کشور ما، اجازه بدین از همینجا مطلبم رو اصلاح کنم و مساله برای خودم درست نکنم. دقت کردین بعضی از مسوولان ICT در کشور ما اصلا عکس تکی ندارن!

من خب چون بیکارم اخبار زیاد می‌بینم، یعنی خدایی کف می‌کنم وقتی مثلا می‌بینم مقامات کشورهای مختلف در حالی مصاحبه می‌کنن که هیچکس اطرافشون نیست. جالب نیست؟ یعنی میشه ما هم یه روز اینطوری بشیم؟

خب نه جواب این سوال منفی هست به همین منظور من چون نمایشگاه تلکام هم بود و از این صحنه‌ها زیاد دیدم، قصد دارم آداب استقبال از مسوولان در یک نمایشگاه رو خدمتتون عرض کنم.

هر وقت مسوولی وارد نمایشگاهی یا جایی از این دست می‌شه، 4 حلقه اطرافش شکل می‌گیره. البته قصد جسارت به هیچ کس نیست و در بعضی از این حلقه‌ها که در ادامه عرض می‌کنم، خب ظاهرا به واسطه برخی سواستفاده‌ها باید این اتفاق رخ بده.

حلقه اول: عشاق مسوولان و خبرنگاران

در این حلقه افرادی جای می‌گیرند که می‌خان تو تمام عکسا و فیلمایی که تو رسانه‌ها درج می‌شه کنار رییسشون دیده بشن تا عمق علاقه خودشون رو نشون بدن. البته عکاس‌ها و خبرنگاران هم توی این حلقه اول تلاش می‌کنن که خودشون رو هر طور شده جا بدن. البته چون همکار محسوب می‌شن باید بگم خب عکاسا برای شکار صحنه اونجا هستن و خبرنگارا هم برای جلوگیری از پیچیدن برخی مدیرا. خلاصه تو این حلقه اول هر چی بیشتر به یک مسوولی بچسبی یعنی ارادت بیشتری داری. بعضی‌ها هم جوگیر می‌شن فکر می‌کنن محافظ هستن و همه رو باید از اطراف رییسشون دور کنن.

حلقه دوم: لابی کننده‌ها و جوّ دهنده‌ها

اما یه حلقه دوم هم هست که جلوتر از برخی مسوولان حرکت می‌کنن و من اسمشون رو گذاشتم حلقه لابی‌کننده‌ها. این حلقه نقش خیلی کلیدی داره تو بازدید مسوولان از نمایشگاه‌ها. اونا چند تا کار دارن، اول این که اگه مسوولی چندان شناخته شده نباشه، جلوتر می‌رن و به همه می‌گن آقای فلانی از فلانجا دارن تشریف می‌یارن. و خلاصه حسابی جوّ می‌دن. این حلقه اما زمانیکه یک مقام کاملا شناخته شده باشه سریع نقش لابی‌کننده‌ها رو بازی می‌کنن و با مسوولان غرفه‌ها و سالن‌ها وارد مذاکره می‌شن که مقام مسوول رو از اونجا که رد می‌کنن، متوقف هم بکنن یا نه؟ البته بنده اصلا در جریان دخل و خرج این حلقه نیستم و اتهامی هم نمی‌زنم.

حلقه سوم: باکلاس‌های اجباری

تو این حلقه افرادی قرار می‌گیرن که اصلا علاقه‌ای به حضور در حلقه اول و دوم ندارن ولی از طرفی مجبور هستن مسوول مربوطه را همراهی کنن که یه وقت متهم به بی‌توجهی به رییس اعظم و مقام عالی نشوند. من اسم این حلقه رو گذاشتم حلقه باکلاس‌های اجباری.

حلقه چهارم: کنجکاوها و فریب خورده‌ها

اما حلقه آخر هم در نوع خود جالب هست. در این حلقه افرادی قرار می‌گیرند که اصلا موفق به دیدن مسوول مذکور نمی‌شن اما چون می‌بینن عده‌ای به سمتی حرکت می‌کنن، ناخواسته به اون سمت حرکت می‌کنن و فکر می‌کنن مثلا یهو به همه همراهان قراره هدیه‌ای چیزی بدن! البته بعضی‌ها هم تو این حلقه کنجکاوها هستن که می‌خان بدونن مقام مذکور کی هست و از نزدیک مثلا چه شکلیه. خب دوست دارن بدونن دیگه کاریشم نمی‌شه کرد.

این بود مطلب این هفته من!

عزت زیاد

آق فری

  • ۹۴/۰۷/۱۲

تلکام شانزدهم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">