ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات ICT و ما مشتریان گفتار درمانی!

| دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - بر اساس یک اصل قدیمی اکثر مسایل و مشکلات مردم، فعالان یک عرصه و دولتمردان زمانی به رسانه‌ها کشیده می‌شود که مشکل از طرق عادی رفع نشده و یا حقی تضییع شده که به این ترتیب تلاش می‌شود توجهات بیشتری به آن سمت جلب شود.

یا برای مثال، مسایل ریز و درشت و راست و دروغ شبکه‌های مجازی ایرانی را بنگرید، زمانیکه صداها از طریق رسانه‌های رسمی به جایی نرسد، صداها به دنبال مسیر دیگری می‌گردند تا به گوش مخاطبان بیشتری برسند.

پس هر چه مسایل بیشتر و گسترده‌تر در خصوص یک حوزه مشخص در رسانه‌ها درج شود، به این مفهوم است که حجم مشکلات و ابهامات لاینحل در آن حوزه زیاد است. اگرچه بخش زیادی از مسایل به دلیل برخی نگرانی‌ها از جمله از دست دادن مسوولیت، مغضوب شدن و یا لغو حمایت و اعطای کمک‌ها، اصلا در رسانه‌ها طرح نمی‌شود.

از این بخش صداهای خاموش که بگذریم، کم نیستند مسایل لاینحل و مبهم در حوزه ICT و مسوولانی که یا باید از دست رسانه‌ها گریزان باشند و یا همواره تعدادی خبرنگار را با میکروفون‌ها و موبایل‌هایی که مثل نیزه به سمت آنها نشانه رفته و به دنبال دریافت پاسخ هستند را تحمل کنند.

با این مقدمه طولانی پس شواهد امر گویای آن است که هر جا پرسش‌ها متراکم است، یعنی مطالبات و مسایل حل نشده متراکم است.

تنها تیتر رسانه‌های تخصصی حوزه ICT را یک مرور کوتاه کنید، سوژه و موضوع برای پرداختن از سوی رسانه‌ها زیاد است. اما در این شرایط گویا برخی مسوولان عرصه فاوای کشورمان نوعی گفتاردرمانی، سخنرانی درمانی و شعاردرمانی را در دستور کار دارند.

در همین تلکامی که گذشت، برخی مدیران خصوصی آمدند و مسایلی را گفتند و برخی دولتی‌ها هم مسایلی را گفتند و رفتند و سال آینده هم، همچنین خواهد شد و سال بعدتر هم ایضاً.

لیکن اگر بنا بود مسایل با سخنرانی و نوشتن از مشکلات حل شود که روزنامه‌نگاران، مشکلات کل بشریت را از ابتدا تا کنون ریشه کن کرده بودند! ای کاش این مشخصه و برچسب جهان سومی از روی ما نیز برداشته شده و روزی فرا رسد که وقتی مسوولی به جای گفتن از کرده‌های خود، وعده‌های سربالا می‌دهد، شاهد ترک سالن‌های سخنرانی از سوی مدعوینی باشیم که به امیدی به آنجا آمده‌اند.

باور کنیم مادامیکه ما مستمعین از ابتدا تا انتها پای سخنرانی‌ها بنشینیم، شما هم جای آن سخنران باشید نیز در می‌یابد که همچنان گفتاردرمانی و وعده‌سرایی مشتری دارد و واکنش و صدایی از کسی هم در نخواهد آمد.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۷/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">