ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آزمایش HIV ترفند جدید هکرها

| چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

محققان امنیتی می گویند هکرها از نتایج آزمایش جعلی اچ آی وی به عنوان یک فریب برای آلوده کردن رایانه ها و سرقت اطلاعات شخصی مورد استفاده قرار می دهند.

به گزارش پلیس فتا، هکرها که هویت آنها هنوز مشخص نشده است ایمیل ها را از طرف مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت آمریکا  به کاربران ارسال می کنند. ایمیل ها حاوی بدافزاری است که قابلیت نفوذ به سیستم کاربر و سرقت فایل های آن را دارد.

هکرها در قسمت عنوان ایمیل عبارت «نتیجه آزمایش پزشکی» را درج می کنند و در متن آن از کاربر می خواهند تا برای مطلع شدن از نتیجه آزمایش ایدز، سریع تر فایل اکسل مخربی که پیوست شده را باز کند. اگر کاربر ماکرو را فعال کند، ابزار بد افزاری به نام  Koadic روی سیستم نصب خواهد شد.

این بدافزار در واقع یک ابزار منبع باز برای محافظت از شبکه است و به کاربر کنترل کامل به سیستم را می دهد. در سال های اخیر هکرهای وابسته به دولت روسیه و چین از این ابزار برای حمله به کاربران سوءاستفاده کرده اند.

‌به دام انداختن کاربران از طریق ارسال ایمیل های مربوط به مسائل پزشکی یکی از روش های مورد علاقه هکرها برای حمله به کاربران است. پیش از این هکرها با سوءاستفاده از بحران کرونا کاربران را با ارسال ایمیل فیشینگ و ساخت سایت های آماری جعلی هدف قرار داده بودند.

  • ۹۹/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">