ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آسانژ از سفارت اکوادور اخراج می شود

| چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

کمی بیش از یک ماه به مشخص شدن نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکوادور باقی مانده است؛ انتخاباتی که نتیجه اش می تواند به اقامت 5 ساله جولیان آسانژ در سفارت این کشور در لندن پایان دهد.
فناوران- روز دوم آوریل (دوم اردیبهشت ماه) دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکوادور برگزار می شود. در دور اول لنین مورنو، گزینه مورد نظر حزب حاکم اکوادور که در واقع برگزیده رافائل کوره آ، رئیس جمهوری کنونی این کشور محسوب می شود، برتری شکننده ای در برابر گوییلرمو لاسو، بانکدار سابق محافظه کار به دست آورد، اما انتخابات به دور دوم کشیده شد.
به نوشته رویترز، دولت چپ گرای کوره آ در 5 سال گذشته، یعنی از 19 ژوئن 2012 تاکنون، از جولیان آسانژ بنیان گذار ویکی لیکس در سفارت این کشور در لندن میزبانی کرده است. آسانژ در آن زمان برای جلوگیری از بازگردانده شدن به سوئد و حضور در دادگاه به اتهام سوء استفاده جنسی، از اکوادور تقاضای پناهندگی کرده بود.
اما لاسو درباره جولیان آسانژ نگاه مثبتی ندارد و اگر در انتخابات برنده شود، احتمالا بنیانگذار ویکی لیکس از سفارت این کشور اخراج خواهد شد.
لاسو در ماه فوریه گذشته در گفت وگویی با گاردین گفته بود: مردم اکوادور بابت موضوع آسانژ هزینه می دهند و ما از آقای آسانژ خواهیم خواست که در 30 روز سفارت ما را ترک کند.
لاسو تا پیش از این مصاحبه که در آستانه دور اول انتخابات انجام شد، در نظرسنجی ها عقب تر از مورنو بود. اما پس از آن محبوبیتش سرعت گرفت و در اواخر ماه فوریه گذشته با 52/1 درصد آرا در نظرسنجی ها نسبت به 47/2 درصد مورنو، پیش افتاد.
او بعدها دوباره نظرش را تکرار کرد و اوایل ماه جاری میلادی به میامی هرالد گفت: ما محترمانه و با رعایت کامل پروتکل ها و کنوانسیون های بین المللی از آقای آسانژ خواهیم خواست که سفارت را ترک کند. وی افزود: ما تعهد می کنیم تلاش کنیم که سفارت دیگری او را بپذیرد.
لاسو در این گفت وگو همچنین به یک اظهارنظر آسانژ مبنی بر آمادگی اش برای بازگشت به آمریکا پرداخت. آسانژ گفته بود که اگر دولت اوباما چلسی منینگ (سرباز پیشین و تغییر جنسیت داده ایالات متحده که مدارک محرمانه را در اختیار ویکی لیکس گذاشته بود) را عفو بدهد، حاضر است به آمریکا برگردد. دولت اوباما در آخرین روزهای زمامداری اش، با تخفیف مدت محکومیت منینگ موافقت کرد و او روز 17 ماه مه آزاد شد، ولی آسانژ با بیان اینکه تخفیف با عفو متفاوت است، حاضر به خروج از سفارت اکوادور نشد.

  • ۹۵/۱۲/۱۸

ویکی لیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">