ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آلمان هکرسوری رابه آمریکا داد

| سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

رویترز گزارش داد: آلمان یک شهروند سوری مقیم این کشور را که ادعا شده عضو ارتش الکترونیک سوریه است، به آمریکا تحویل داد تا به اتهام هک کردن شبکه های رایانه ای محاکمه شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی به این خبرگزاری گفت: 'پیتر رومار' به آمریکا منتقل شد تا در یک دادگاه ویرجینیا محاکمه شود.
رومار که ادعا شده عضو یک گروه هکر طرفدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است، 36 سال دارد و در دادگاه شهر الکساندریا در ویرجینیا حضور خواهد یافت.
وزارت دادگستری آمریکا در ماه مارس وی را متهم کرد که به همراه دو تبعه دیگر سوریه حملات سایبری علیه شبکه های دولتی، رسانه های خبری و شرکت های خصوصی آمریکا انجام داده است.
گمان می رود دو عضو دیگر در داخل سوریه بسر می برند و آنها نیز با اتهاماتی چون شوخی در مورد یک حمله تروریستی و تلاش برای شورش نیروهای مسلح آمریکا روبرو هستند.
به گزارش ایرنا نام ارتش الکترونیک سوریه در آوریل 2013، پس از یک حمله سایبری به حساب توییتر آسوشیتدپرس و فرستادن اخباری در مورد انفجارهای بمب در کاخ سفید و زخمی شدن باراک اوباما بر سر زبان ها افتاد.
این توییت موجب سقوط فوری ارزش سهام در بورس آمریکا شد ولی پس از آن که معلوم شد که یک شوخی است، ارزش این سهام بار دیگر تقویت شد.
اینرسانه مدعی شد: ارتش الکترونیکی سوریه همچنین سی.ان.ان، بی.بی.سی، الجزیره، مجله تایم را در بین خروجی های رسانه ای دیگر هدف حمله قرار داده است؛ پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر، مایکروسافت و دانشگاه هاروارد از دیگر اهداف بودند.
دادگاه بر اساس برخی اسناد مدعی شده است که این هکرها همچنین تلاش ناموفقی برای نفوذ به سیستم های رایانه ای کاخ سفید کردند.

  • ۹۵/۰۲/۲۱

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">