ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌تازگی گزارشی را در رابطه با میزان اثربخشی تحریم‌های اقتصادی این کشور منتشر کرده است که در آن از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از چالش‌های جدی برای ایالات متحده در حفظ کارایی تحریم‌ها یاد شده است.
به گزارش سایبربان ، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش‌تر به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور داده بود میزان تأثیرگذاری تحریم‌های اقتصادی بر کشورها و اشخاص تحت‌تحریم ایالات متحده را ارزیابی و گزارش کند.

وزارت خزانه‌داری سرانجام روز گذشته نتایج اولیه ارزیابی خود را در قالب یک گزارش ۹ صفحه‌ای منتشر کرد که در بخشی‌هایی از آن مشخصاً به نقش ارزهای دیجیتال در اثربخشی سیاست‌های تحریمی آمریکا اشاره شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، نقش دلار در سیستم مالی جهانی کم‌‌رنگ‌تر شده و برخی از کشورها که روابط سیاسی خوبی با ایالات متحده ندارد، می‌خواهند فناوری‌های پرداختی جدید را جایگزین سیستم مالی سنتی کنند.

در بخشی از این گزارش آمده است:آمریکا اکنون با چالش‌های جدیدی در زمینه افزایش کارایی تحریم‌ها مواجه است. ایالات متحده باید با تغییرات سیستم مالی جهانی همگام شود تا بتواند کارایی تحریم‌های [اقتصادی] خود را حفظ کند. برخی از دشمنان آمریکا در حال کاهش استفاده از دلار در مبادلات برون‌مرزی خود هستند و این موضوع می‌تواند اثربخشی تحریم‌ها را کاهش دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین گفته است: فناوری‌های جدیدی مانند ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های پرداختی جایگزین و روش‌های جدید دیگری که از آنها برای پنهان‌کردن پرداخت‌های برون‌مرزی استفاده می‌شود، همگی می‌توانند اثربخشی تحریم‌های آمریکا را کاهش دهند.

خزانه‌داری آمریکا معتقد است که کنترل‌ نکردن ارزهای دیجیتال می‌تواند سیاست‌های تحریمی ایالات متحده را تضعیف کند.

در این گزارش گفته شده است که وزارت خزانه‌داری می‌تواند از طریق تعامل بیشتر با مؤسسات مالی، متحدان خود و رسانه‌ها، از ظرفیت‌های موجود در فضای ارزهای دیجیتال بهره‌مند شود.

خزانه‌داری آمریکا تأکید کرده است: باید در تعمیق دانش و ظرفیت‌های اساسی خود سرمایه‌گذاری کنیم، تا در فضای در حال رشد ارزهای دیجیتال بتوانیم اثربخشی دائمی تحریم را حفظ کنیم.
دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا (OFAC) هم که زیر نظر وزارت خزانه‌داری فعالیت می‌کند، چندی پیش شیوه‌نامه‌ای را ویژه کسب‌وکارهای فعال در حوزه ارز دیجیتال منتشر کرد که در آن بر لزوم خودداری شرکت‌های آمریکایی از ارائه خدمات به کشورها و اشخاص تحت‌تحریم ایالات متحده تأکید شده بود.

  • ۰۰/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">