ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا از شاکیان هوش مصنوعی حمایت می‌کند

| جمعه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

سناتورهای آمریکایی قانونی را ارائه کردند که به شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد به دلیل انتشار مطالب مضر ایجاد شده با هوش مصنوعی شکایت کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز ، دو سناتور آمریکایی قانونی را ارائه کردند که به شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد به دلیل انتشار مطالب مضر ایجاد شده با هوش مصنوعی شکایت کنند. این قانون راه را برای شکایت علیه شبکه‌های اجتماعی به دلیل ادعا‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی در حال ظهور، از جمله عکس‌ها و ویدئو‌های دیپ فیک باز می‌کند.


جاش هاولی جمهوری‌خواه و ریچارد بلومنتال لایحه‌ای را اعلام کردند که براساس آن هوش مصنوعی را در بخش ۲۳۰ تقسیم می‌کند. قانونی که شرکت‌های اینترنتی را از مسئولیت محتوای ارسال شده در سکوهایشان محافظت می‌کند. این اقدام به دنبال شکست دو پرونده مهم در دادگاه عالی در ماه گذشته بود که دامنه مصونیت بخش ۲۳۰ را محدود می‌کرد.

هاولی گفت: ما نمی‌توانیم همان اشتباهاتی را که با فناوری بزرگ در بخش ۲۳۰ انجام دادیم، با هوش مصنوعی مولد هم مرتکب شویم.

بلومنتال این لایحه را اولین گام در ایجاد تدابیر امنیتی درمورد هوش مصنوعی خواند، زیرا پیشرفت در فناوری شتاب می‌گیرد و سرمایه گذاری افزایش می‌یابد.

حمایت دو حزبی از این پیشنهاد، پس از چندین سال توقف تلاش‌های قانونی آمریکا که بخش فناوری را در بر می‌گیرد، به حوزه‌ای از پیشرفت بالقوه اشاره می‌کند. جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تا حد زیادی موافق هستند که مشکلاتی با متا، گوگل و شرکت‌های دیگر وجود دارد، اما در مورد نحوه رسیدگی به آن‌ها با هم اختلاف نظر دارند.

درخواست‌ها برای اصلاح بخش ۲۳۰ از طیف ایدئولوژیک و سیاسی از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات و رقیب جمهوری‌خواه او، دونالد ترامپ برای پاسخ‌گویی به شرکت‌ها در مورد نحوه تاثیر الگوریتم‌های رتبه‌بندی آن‌ها بر توزیع محتوا، از جمله نگرانی‌های دیگر مطرح شده است.

بخش ۲۳۰ قانون ارتباطات در سال ۱۹۹۶ از خدمات رایانه‌ای تعاملی محافظت می‌کند و معتقد است که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان ناشر یا گوینده اطلاعات ارائه شده توسط کاربران در نظر گرفت. مجموعه کوچکی از استثنائات محدود برای مسائلی مانند نقض حق چاپ و قاچاق جنسی کودکان در این بخش ایجاد شده و مورد دوم از طریق اصلاحیه دو حزبی در سال ۲۰۱۸ به نام قانون مبارزه با قاچاق جنسی برخط معرفی شد.

  • ۰۲/۰۳/۲۶

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">