ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آموزش الکترونیکی 70 رشته در دانشگاه تهران

| دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران با بیان اینکه 70 رشته در دانشگاه تهران با آموزش الکترونیکی تدریس می شود، گفت: دانشگاه تهران از دانشگاههایی است که در زمینه آموزش الکترونیکی پیشتاز بوده است.

به گزارش ایرنا، حسین حسینی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران از گذشته دور به حوزه آموزش الکترونیکی ورود پیدا کرده است،گفت: مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه از سال 1383 آغاز به کار کرده است و بر اساس مجوز این موسسه می تواند در تمام رشته ها آموزش الکترونیکی داشته باشد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به این رشته ها گفت: حدود 70 رشته برنامه آموزش الکترنیکی در این دانشگاه وجود دارد که تا کنون 12هزار دانش آموخته در حوزه آموزش الکترونیکی داریم و همچنین در حال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر در حوزه آموزش الکترونیک مشغول به تحصیل هستند.
حسینی با بیان اینکه آموزش الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: مدرک این آموزش های الکترونیکی تفاوتی با مدرک معمولی ندارد و در مدرک این دانشجویان عبارت مجازی بر اساس نظام نامه آموزش الکترونیکی وزارت علوم درج می شود.
به گفته حسینی، اعتقاد داریم در شیوه ارتقا آموزش الکترونیکی زیرساختهای لازم فراهم نشده زیرا باید آموزش الکترونیکی هم همسطح آموزش های معمولی برگزار شود.

 

قوانین ونظام نامه های دانشگاه الکترونیکی باید کامل شود

علی اکبر صفوی با اشاره به مشکلات یادگیری الکترونیکی درکشورگفت: بهبود قوانین و نظام نامه ها لازمه دانشگاه الکترونیکی درکشور است و درصدد هستیم قوانین مربوط به این حوزه را کامل کنیم.

وی در دوازدهمین کنفرانس یادگیری الکترونیکی اظهار کرد: از سال 82 بحث یادگیری الکترونیکی فعال بوده از این رو شناخت اولیه ای در این زمینه داریم.
وی افزود: با وجود اینکه یادگیری الکترونیکی در ایران قدمتی 10 ساله دارد ولی به نظرم همانند خیلی از اقدامات دیگر مطالعات در سطح مدیریت کلان به اندازه کافی صورت نمی گیرد.
استاد دانشگاه شیراز و رئیس کمیته یادگیری الکترونیکی شورای گسترش وزارت علوم خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه شیراز 1 الی 2 سال بستر سازی انجام دادیم و اجازه دادیم دانشگاه وارد یادگیری الکترونیکی شود؛ در این زمینه استادان تربیت شدند اما اکنون استاد از کلاس های آموزشی معمولی به آموزش الکترونیکی می رود.
صفوی با اشاره به مشکلات آموزش الکترونیکی ادامه داد: این نشان می دهد که مهارت ها تمرین نشد و دومین اشکال هم این است که سیستم های نظارتی و مدیریتی کشور نحوه ارزیابی عملکرد کیفی برنامه ها را به خوبی کار نکردند.
وی افزود: در برخی موارد کتاب اسکن شده به عنوان محتوای الکترونیکی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه تیمی که تقریبا از 12 سال قبل به طور جدی آموزش الکترونیکی را دنبال می کنند سنگ بنای انجمن یادگیری الکترونیکی را بنا نهادند، افزود: یکی از راههای بستر سازی و ترویج یادگیری الکترونیکی، برگزاری کنفرانس های یادگیری الکترونیکی است.
وی با اشاره به مزایای برگزاری این کنفرانس ها گفت: بدین واسطه تحقیقات هدایت می شوند و در این مسیر نیازها مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته وی، عملا این کنفرانس مرکز تبادل تجربیات ملی و بین المللی در حوزه یادگیری الکترونیکی است که هر ساله از کشورهای دیگر در این کنفرانس حضور دارند و تبادل نظر می کنند.
وی با بیان اینکه ارتباطات با کشورهای دیگر در حوزه یادگیری الکترونیکی به منظور تبادل و تعامل انجام میگیرد، عنوان کرد: سخنرانی افراد در این کنفرانس ها تا کنون در طی این 12 سال از کشور های انگلیس، امریکا، کانادا، استرالیا، مالزی، آلمان و غیره بوده است که منجر به تبادل اطلاعات در زمینه یادگیری الکترونیکی می شود.
وی با بیان اینکه تعامل با برخی کشور ها سیستمی بوده است، افزود: با کشورهایی نظیر انگلیس و روسیه برای تعامل هر چه بیشتر ارتباط داشته ایم.
استاد دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: در کمیته جدید یادگیری الکترونیکی با برگزاری 600 ساعت فشرده جلسه در صدد هستیم قوانین و ایین نامه های یادگیری الکترونیکی بهبود دهیم.

  • ۹۶/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">