ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بزرگراه فناوری - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هنوز فضای فرکانس جهت آغاز فعالیت اپراتور دوم تلفن‌همراه (ایران‌سل) را فراهم نکرده است.

براساس این گزارش رییس سابق سازمان تنظیم مقررات در آخرین نشست خبری خود اعلام کرده بود که قرار است فضای فرکانسی که پیش از این به شرکت تالیا داده شده بود مجددا پس گرفته و در اختیار ایران‌سل قرار گیرد. اگر چه به گفته کارشناسان تخصیص فضای فرکانس از لحاظ زمانی چندان طولانی نبوده و بیشتر یک کار نرم‌افزاری است اما براساس اخبار موجود این اتفاق هنوز رخ نداده و فضای لازم برای آغاز به‌کار اپراتور دوم فراهم نشده است.
یک مقام آگاه ضمن تایید این خبر گفت: قرار بود فضای لازم فرکانس پیش از این برای آغاز به کار اپراتور دوم تخلیه شود، اما در این خصوص هنوز اقدامی به‌عمل نیامده است.
وی همچنین به مشکل فضای فرکانس لازم برای شرکت تالیا اشاره کرد و گفت: در چندین استان هنوز فضای فرکانس برای این شرکت فراهم نشده و در برخی از استان‌ها نیز با وجود تخصیص فضا مشکلات دیگری وجود دارد.
براساس شنیده‌ها در برخی از استان‌ها فضای فرکانس تالیا برخلاف قرارداد این پیمانکار از شش به 5/4 تقلیل یافته و این امر موجب بروز مشکل و لزوم خرید تجهیزات جدید برای این شرکت شده است.
این مقام آگاه با اشاره به اهمیت موضوع تخلیه فضای فرکانس جهت آغاز فعالیت شرکت ایران‌سل گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ICT در نظر دارد تا طی دو هفته آتی تکلیف این موضوع را روشن کند.
براساس این گزارش تاخیرهای طولانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تخصیص فضای فرکانس و تکمیل نواقص پروانه‌های صادره از سوی این نهاد علاوه بر اپراتور دوم و شرکت تالیا، اپراتورهای خصوصی تلفن ثابت را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.

  • ۸۵/۰۴/۱۲

نظرات  (۱)

خیلی جالبه! تو کشورای غربی حتی کشورای کوچیک تو هر کشور چندتا اپراتور هست و این مشکلات فرکانس و ... نیست. اون وقت اینجا با 2 اپراتور.... واقعا جای تاسف داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">