ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتحادیه جهانی مخابرات (‪ (ITU‬در آخرین گزارش خود از وضعیت فناوری اطلاعات در تمام کشورهای جهان، تعداد کاربران ایرانی و ضریب نفوذ اینترنت در این کشور را تصحیح کرد.
در چند هفته گذشته تعداد کاربران ایرانی در گزارش اتحادیه جهانی مخابرات به اشتباه ‪ ۵۵۰‬هزار نفر اعلام شده بود که این آمار اشتباه، ایران را در میان کشورهای خاورمیانه و افریقای شمالی به رتبه آخر کشانده بود.
در گزارش اصلاح شده اتحادیه جهانی مخابرات، تعداد کاربران ایرانی حدود پنج میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر و با ضریب نفوذ ‪ ۷/۸۸‬درصد ( ‪ ۷۸۸‬کاربر در میان هر ‪ ۱۰‬هزار) اعلام شده است.
مطابق با آخرین آمار ‪ ITU‬در میان ‪ ۱۹‬کشور منطقه خاورمیانه و افریقای شمالی سه کشور " امارات متحده عربی "، " قطر" و " کویت " به ترتیب با دارا بودن ‪ ۲۶۶۶ ،۳۱۸۵‬و ‪ ۲۳۱۲‬کاربر در میان هر ‪ ۱۰‬هزار از نظر ضریب نفوذ اینترنت در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
گفتنی است تعداد کاربران در این سه کشور به ترتیب یک میلیون و ‪ ۳۸۴‬هزار ، ‪ ۱۶۵‬هزار و ‪ ۶۰۰‬هزار نفر است.
ایران با داشتن ‪ ۷۸۸‬کاربر در میان هر ‪ ۱۰‬هزار نفر در رتبه دوازدهم و بعد از کشورهایی مانند بحرین، لبنان، ترکیه ، مراکش ، اردن ، تونس و عمان قرار دارد.
کشورهای عربستان، مصر و سوریه در رتبه‌های بعد از ایران قرار گرفته‌اند.
این در حالی است که برخی از رسانه‌های داخلی در این هفته از آمار قدیمی و اشتباه اتحادیه جهانی مخابرات استفاده کرده و خبر آنها مبنی بر رتبه آخر ایران در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و افریقای شمالی بود.
در این خبر که توسط برخی از رسانه‌ها در روز شنبه گذشته منتشر شد به گزارشی از اتحادیه جهانی مخابرات اشاره شده که در آن به اشتباه، تعداد کاربران اینترنتی ایران حدود ‪ ۵۵۰‬هزار نفر اعلام شده بود.
در این گزارش با توجه به تعداد بسیار کم اعلام شده کاربران ، ایران در میان ‪ ۱۹‬کشور منطقه خاورمیانه و افریقای شمالی رتبه نوزدهم را کسب کرده بود.
همچنین در خبر مذکور تعداد کاربران اینترنتی در ایران ‪ ۷۹‬نفر در هر ‪۱۰‬ هزار نفر اعلام شده بود.

  • ۸۴/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">