ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی، از جمع‌آوری تمام مجوزهای قبلی واحدهای فعال در این بخش و صدور مجوز جدید خبر داد.
"محمدعلی مقصودلو" روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه این اتحادیه هم اکنون ‪ ۵۰۰‬عضو حقیقی و حقوقی دارای پروانه رسمی را در خود جای داده، افزود: تاکنون ‪ ۱۰۰‬پروانه براساس الگوی جدید صادر شده است.
وی گفت: اعضای کنونی اتحادیه پیشتر در قالب اتحادیه‌های صنف الکترونیک، لوازم برقی و رایانه فعال بودند که پس ازانجام مراحل بازرسی توسط اتحادیه عضویت جدید را دریافت می‌کنند.
مقصودلو، تعداد واحدهای حقیقی و حقوقی بدون جواز را حدود دو هزار واحد برآورد و ابراز امیدواری کرد: تا این واحدها پس از طی مراحل قانونی به عضویت این اتحادیه درآیند.
وی ادامه داد: این اتحادیه رسته‌های فروش، خدمات فنی پس از فروش و تولید فرآورده‌های مخابراتی و الکترونیکی را در خود جای داده است.
به گفته وی،طرح راه‌اندازی اتحادیه دستگاههای مخابراتی وارتباطی و لوازم جانبی از هشت سال پیش شروع شد که سرانجام شهریور سال گذشته در راستای اجرای مصوبات کمیسیون هیات عالی نظارت به ثبت رسید و مجوز رسمی نیز دریافت کرده است.
مقصودلو رسته این اتحادیه را تخصصی دانست و گفت: برابر قانون نظام صنفی از اعضای این رسته باید آزمون گرفته شود.
وی شکوفایی در امر فرهنگ رسانی، ایجاد آموزشگاه پس از هماهنگی با مراکز فنی وحرفه‌ای، دانشگاهها و آموزش سیستمهای مخابرات، رایانه سخت افزار، نرم افزار تلفن بی‌سیم و باسیم و مخابرات و تولیدات استاندارد با هدف اشتغال -زایی و آموزش در امر فروش را از اهداف تشکیل این اتحادیه دانست.
وی گفت: اتحادیه دستگاههای مخابراتی تاکنون با شرکتهای بزرگ تلفن همراه برای معرفی واحدهای تحت پوشش خود مکاتبه داشته است.
مقصود لو درادامه از راه‌اندازی کمیسیون رسیدگی به شکایات افراد شاکی از واحدها و شرکتها خبر داد و گفت: این کمیسیون براساس بند(ط) ماده ‪ ۳۰‬قانون نظام صنفی کمیسیون پنج گانه فعالیت و موارد تخلف را به تعزیرات، بازرگانی و ارگانهای ذیربط اعلام می‌کند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا این اتحادیه در تداوم فعالیتهای خود بتواند با حضور فعالتر در تمام صحنه‌ها مخابراتی و ارتباطی، یاری‌گر دولت باشد.

  • ۸۴/۱۰/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">