ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک مسوول وزارت آموزش و پرورش گفت: به علت مشکلات اعتباری اجرای طرح ‪IT‬ در مدارس کشور به کندی پیش می‌رود.
"ابراهیم آقاخانی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در تنکابن افزود:

از آغاز طرح ‪ IT‬از سال ‪ ۱۳۸۱‬تاکنون فقط ‪ ۲۵‬درصد مدارس کشور توانستند در قالب این طرح فعالیت کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را ‪ ۱۴‬میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: متاسفانه فقط ‪ ۳۰‬درصد این اعتبار اختصاص یافته و به همین علت این طرح در مدارس به کندی پیش می‌رود.
وی اظهار داشت: در سال ‪ ۸۴‬درنظر است که دو هزار مدرسه به شبکه رشد و چهار هزار مدرسه به شبکه جهانی اینترنت متصل شوند که تحقق این مهم منوط به تامین اعتبار آن می‌باشد.
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای صد درصد این طرح را یکصد میلیارد ریال عنوان کرد.
آقاخانی تصریح کرد: از سال ‪ ۱۳۸۱‬تاکنون در مرحله اول ‪ ۳۲‬هزار و ‪۵۰۰‬ دستگاه رایانه در مدارس توزیع و هزار نفر از معلمین کشور هم طرح ‪ IT‬را آموزش دیدند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت سازمان پژوهش وزارت‌آموزش وپرورش ادامه داد: در این ارتباط فقط توانستیم به شش هزار و ‪ ۵۰۰‬مدرسه و به هر مدرسه پنج دستگاه رایانه بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این طرح ‪ ۵۱۰‬آزمایشگاه متمرکز در مدارس کشور تاسیس و ‪ ۲۱۰‬آزمایشگاه غیر متمرکز هم راه‌اندازی شد.
آقاخانی تصریح کرد: علی رغم قول مسوولان مخابرات زیرساختهای مخابراتی در مراکز استانها و شهرستانها آماده نشده و به همین خاطر اجرای طرح ‪ IT‬با مشکل مواجه شده است.
وی برای اجرای صد درصد طرح ‪ IT‬و اتصال کلیه مدارس کشور به این شبکه و دیگر شبکه‌های مورد نیاز از مسوولان امر خواستار کمک شد.
آقاخانی به‌منظور شرکت درگردهمایی مسوولان توسعه فن‌آوری اطلاعات وارتباطات سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور به تنکابن سفر کرده است.

  • ۸۴/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">