ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سایت ویکی لیکس اعلام کرد که دولت اکوادور قرار است تا چند ساعت یا احتمالا یکی دو روز آینده جولیان آسانژ را از ساختمان سفارت این کشور در لندن اخراج کند.

به گزارش فارس، شبکه راشا تودی به نقل از مقامات دولت اکوادور گزارش داد، سفارت اکوادور در لندن قرار است طی چند ساعت یا نهایتا یکی دو روز آینده جولیان آسانژ مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس را از ساختمان سفارت بیرون کند. 

سایت ویکی لیکس گفته دولت اکوادور با استناد به قانونی موسوم به INA در زمینه افشای فساد افراد قرار است آسانژ را از سفارت اخراج کند. 

حساب توئیتری ویکی لیکس همچنین نوشت: دولت اکوادور توافقاتی با دولت انگلیس برای بازداشت آسانژ انجام داده است. ویکی لیکس با انتقاد از تصمیم دولت اکوادور و احتمال اخراج آسانژ به بهانه افشای اسناد فساد گفته است که تاریخ نحوه برخورد اکوادور با یک پناهنده به سفارتش را فراموش نخواهد کرد.

راشا تودی نوشت: اسناد مربوط به فساد که ویکی لیکس به آن اشاره است مربوط به انتفاع رئیس جمهور اکوادور از یک پرونده فساد در پاناما است. هفته گذشته لنین مورنو رئیس جمهور اکوادور این اتهامات را قویا رد کرد و ضمن انتقاد از جولیان آسانژ و سایت ویکی لیکس مدعی شد که سایت ویکی لیکس تلفن همراه وی را هک کرده و تمام عکسهای شخصی و تحرکات وی را رصد کرده است. 

برخی از طرفداران جولیان آسانژ از شب گذشته در مقابل سفارت اکوادور در لندن تجمع کرده و مخالفت خود را با اخراج وی از سفارت اعلام کرده اند. 

جولیان آسانژ موسس سایت ویکی لیکس به دلیل انتشار اسناد محرمانه از سوی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس تحت تعقیب است. وی از سال 1391 تا کنون در سفارت اکوادور به صورت پناهنده به سر میبرد. 

لندن پیش از این بارها از دولت اکوادور خواسته است آسانژ را برای محاکمه به مقامات انگلیس تحویل دهد

  • ۹۸/۰۱/۱۶

ویکی لیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">