ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات ریاست جمهوری امریکا امروز با وجود اطمینان دهی مقامات امنیتی این کشور، در میان نگرانی ها از احتمال حمله سایبری به سیستم انتخاباتی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از بی بی سی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق باجه های الکترونیکی انجام می شود که بخش عمده ای از آنها به اینترنت متصل نیستند.
علاوه بر این، ایالات مختلف و مناطق مختلف آنها، از سیستم های متفاوتی برای رای گیری استفاده می کنند. گفته می شود این نبود تمرکز در سیستم رای گیری موجب افزایش چشمگیر امنیت سیستم و نبود امکان حمله سایبری به کل ساختار سیستم می شود. با وجود این، سازمان امنیت ملی برای اطمینان از صحت انتخابات، آزمون سلامت سایبری را در مورد سیستم رای گیری اجرا کرده است.
براساس این گزارش، با تمام این اوصاف، نیازی نیست که یک مهاجم سایبری کل کشور یا حتی کل سیستم یک ایالت را هدف قرار دهد. بلکه از آنجا که فرآیند انتخابات و رای شماری به صورت الکترونیکی و فوری انجام می شود، کافی است در ایالات و مناطقی که رقابت انتخاباتی بسیار نزدیک است، هکرها راهکاری برای ایجاد اختلال در عملکرد سیستم رای گیری بیابند تا ردگیری مداخله آنها در فرآیند رای گیری دشوارتر شود.
در حال حاضر 10 ایالت اقدام به نصب دستگاه های رای گیری لمسی کردند که به محض لمس صفحه آنها توسط کاربر، کاندیدای موردنظر انتخاب می شود. در این سیستم ها به هیچ عنوان از کاغذ استفاده نمی شود و در پایان روز انتخابات، تعداد آرای هریک از نامزدها مشخص می شود. بنابر این اطلاع از این که آرای ثبت شده در این سیستم ها واقعی و یا حاصل یک حمله سایبری است، بسیار دشوار خواهد بود.

  • ۹۵/۰۸/۱۸

حمله سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">