ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات به تقویت سایر اپراتورهای تلفن همراه می‌‏اندیشد و در صورتی که اپراتورها بتوانند سرویس با کیفیت ارائه دهند رغبت چندانی برای ورود به این بخش نخواهد داشت.

دکتر صمد مومن بالله ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سیاست این وزارتخانه مبنی بر کاهش ودیعه و تعرفه سیم کارت‌‏های دولتی با توجه به ورود اپراتور دوم تلفن همراه، اظهارداشت: بعید می‌‏دانم قیمت سیم کارت‌‏های اپراتور اول تا حدی تنزل پیدا کند که به قیمت ایرانسل برسد.

وی، با بیان این که تفاوت‌‏هایی بین سرویس‌‏های هر اپراتور وجود خواهد داشت که متقاضیانی را با توجه به آن شرایط در بر می‌‏گیرد، گفت: بنا داریم برای سال جاری ودیعه سیم کارت را به زیر 300 هزار تومان برسانیم که این بحث را در شورای اقتصاد مطرح کرده‌‏ایم.

دکتر مومن بالله ، در خصوص فعالیت اپراتور دوم تلفن همراه ، با بیان این که دنبال این هستیم که سایر اپراتورها تقویت شوند، یادآور شد: خیلی راغب نیستیم خودمان در این بخش وارد شویم و چنانچه آنها نتوانند خدمات مناسب ارائه کنند، وزارت ارتباطات موظف است وارد عمل شود.

وی ، افزود: در صورتی که اپراتورهای تلفن همراه فعال شده و رقابت کنند، اپراتور اول نیز به صورت خصوصی وارد عمل می‌‏شود و رقابت خواهد کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات ، با اشاره به عرضه سهام شرکت ارتباطات سیار به بورس ، تاکید کرد: در جهت تحقق اصل 44 قانون اساسی، نتایج و تصمیم سازمان خصوصی سازی برای عرضه سهام این شرکت به بورس در خردادماه اعلام می‌‏شود.

وی، با بیان این که کمیته راهبردی شرکت مخابرات به منظور خصوصی‌‏سازی و ورود به بازار بورس تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: آنچه را که مردم در مخابرات سپرده دارند به صورت سهام آنها در نظر گرفته می‌‏شود.

وی ، با تاکید بر این که باید اپراتورها به صورت رقابتی عمل کنند، تصریح کرد: در حال حاضر کشوری مانند پاکستان دارای 4 اپراتور تلفن همراه است و افغانستان نیز بیش از 2 اپراتور دارد، به این ترتیب ما نیز باید دست به کار شده و شاهد ورود اپراتورهای سوم و حتی چهارم تلفن همراه به کشورمان باشیم تا زمینه‌‏ای رقابتی برای فعالیت این بخش ایجاد شود.

دکتر مومن بالله ، با بیان این که سیستم اداری و دولتی و مقررات دستگاهی و حاکمیتی سبب کندی رسیدن به خصوصی سازی می‌‏شود، یادآور شد: وزارت ارتباطات علاقه مند ورود به بازار بورس است و درصدد است تا بخش‌‏های مختلف را به مردم واگذار کند.

وی ، با تاکید بر این که امور مقدماتی اپراتور سوم تلفن همراه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با مشخص شدن مبنای شروع فعالیت اپراتور دوم، زمان آغاز به کار فعالیت اپراتور سوم نیز مشخص خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ICT ، گفت: عدم همزمانی با قطب اقتصادی غرب و تضمین‌‏ها و مسائل مالی پولی، ضمانت نامه‌‏ها و بیمه‌‏ها از جمله عواملی است که مانع بر سرراه فعالیت بخش خصوصی شده است و باعث می‌‏شود سیستم اداری به کندی پیش رود.

  • ۸۵/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">