ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال اینترنت رویه جهانی شد

| يكشنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

اختلالات در ترافیک اینترنت در نقاط مختلف، این روزها تبدیل به یک مشکل شایع جهانی شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران گزارش جدید شرکت زیرساخت وب و امنیت وب‌سایت کلود فلر، نشان می‌دهد اختلال در ترافیک اینترنت در سطح جهانی به شکل مبهوت کننده‌ای، شایع شده است.

کلود فلر در سال ۲۰۲۲، انتشار گزارش‌هایی را آغاز کرد که ماحصل مشاهدات داخلی این شرکت درباره قطعی اینترنت دولتی و اختلالات قابل توجه در سراسر جهانی بود. کلود فلر به عنوان شبکه تحویل محتوا که خدمات انعطاف پذیری دیجیتالی را فراهم می‌کند، هنگامی که بخشی از اینترنت قطع می‌شود، آرایه‌هایی از سیگنال‌ها را مشاهده می‌کند. به عنوان مثال، کلود فلر می‌تواند درخواست‌های پروتکل اینترنت مانند درخواست‌ها برای روتینگ سیستم "پروتکل دروازه مرزی" (BGP) یا کتاب آدرس اینترنتی "سیستم نام دامنه" را ارزیابی کند تا متوجه اجرای قطعی اینترنت توسط یک دولت یا محل اجرای انسداد دسترسی در زیرساخت اینترنت شود.

این شرکت که در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت کرده و بیش از ۱۰ هزار فراهم کننده شبکه را به یکدیگر متصل می‌کند، امکان مشاهده اینترنت جهانی برای رصد روند‌های کلی و ارائه ابعادی از میزان گستردگی قطعی‌های اینترنت را دارد.

دیوید بلسون، محقق باسابقه اختلالات اینترنت در کلود فلر می‌گوید این گزارش جدید که وقایع سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ را بررسی کرده، به این نتیجه رسیده است که فعالیت مربوط به اختلالات اینترنت، در واقع پایین‌تر یا به نسبت سه ماهه‌های قبلی سال، کمتر بوده است.

با این حال، موارد قطعی و اختلال در ترافیک اینترنت در بنگلادش، کوبا، ایران، کنیا، پاکستان، سودان، اوکراین و همچنین ایالات متحده مشاهده شده است. در مورکانتی کارولینای شمالی، در پی حمله مهاجمانی که به دو پست برق تیراندازی کرده و باعث قطعی برق شدند، اینترنت چندین روز مختل بود. این گزارش همچنین به قطعی کابل در جزایر شتلند انگلیس و مشکلات فنی در استرالیا، هائیتی و قرقیزستان اشاره کرده است.

  • ۰۱/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">