ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نشنال اینترست در گزارشی مدعی جنگ‌های سایبری ایران علیه کشورهای دیگر شد. نشنال‌اینترست در گزارشی با طرح مطالب بی‌اساس علیه ایران مدعی شد: جنگ سایبری ایران پدیده جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۳ هکرهای مورد حمایت ایران کنترل یک سد کوچک در حومه نیویورک را به دست گرفتند.
ایلنا -در ادامه این گزارش آمده است: گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که «ایران در حال تبدیل شدن به یک بازیگر اقتدارگرای قابل‌توجه است که دموکراسی را در ایالات‌متحده و اروپا به چالش می‌کشد.» فیس‌بوک و توییتر هر دو هزاران حساب جعلی ایجاد شده را با هدف تاثیرگذاری بر افکار‌عمومی ایالات‌متحده نابود کرده‌اند. نشنال اینترست ادعا کرد: این امر به‌ویژه در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده نگران‌کننده است، اما این عملیات فقط به این رویداد خاص محدود نمی‌شود. در حالی که تهران از تخصص و پیشرفته بودن تجهیزات مانند پکن و مسکو برخوردار نیست، اما برخی از حملات سایبری آن موفقیت‌آمیز بوده است. در ادامه این گزارش آمده است: به‌عنوان مثال، مایکروسافت گفت تیمی از هکرهای ایرانی سعی در نفوذ در میان مقامات قدرتمند در سراسر جهان داشته‌اند. این گروه با فریب قربانیان‌، روی لینکی که از طریق ایمیل ارسال شده است کلیک کرده و ناخواسته یک نرم‌افزار مخرب روی دستگاه خود بارگیری می‌کنند. مایکروسافت در این بیانیه ادعایی اعلام کرد که حملات در به خطر انداختن حساب چند قربانی از جمله سفیران سابق و دیگر کارشناسان ارشد سیاست موفقیت‌آمیز بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">