ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با هدف توسعه خدمات الکترونیکی گمرک ایران و تسهیل فرآیند ترانزیت برای شرکت های حمل و نقل بین المللی، مرحله نخست اتصال سامانه های بیمه با پنجره واحد تجارت فرامرزی به بهره برداری رسید.

به گزارش گمرک، در مرحله نخست این طرح و در نخستین گام ارتباط بیمه پاسارگاد با پنجره واحد تجارت فرامرزی از امروز یکشنبه الکترونیکی شد .
بر این اساس همه خدمات صدور بیمه نامه در رویه های مربوطه به صورت الکترونیک و غیر حضوری انجام خواهد شد.
سایر شرکت های بیمه گذار موظف هستند تا پایان شهریور ماه نسبت به ارائه خدمات الکترونیک مذکور اقدام کنند؛ در غیر اینصورت از پذیرش بیمه نامه های مربوطه خودداری می شود.
پیش از این به کمک سامانه جامع گمرکی پرونده های کاغذی شرکت های بیمه ای جمع آوری و تنها پرونده های الکترونیکی در گمرک برای شرکت های بیمه ای تشکیل شده بود که با اقدام جدید به طور کامل ارتباط شرکت های بیمه ای با گمرک الکترونیکی شده و صدور بیمه نامه هم تنها به صورت الکترونیکی در پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان پذیر خواهد بود .
اکنون خدمات اصلی گمرک ایران به صورت اینترنتی انجام می شود و خدمت گیرندگان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی در سایت گمرک ایران خدمات گمرکی را دریافت کنند.
بر اساس ارزیابی ستاد مرکزی سیزدهمین جشنواره شهید رجایی، گمرک ایران در میان دستگاه های اجرایی با کسب بالاترین امتیاز در شاخص دولت الکترونیک به دلیل پیاده سازی پروژه ها و برنامه های دولت الکترونیک عنوان سازمان برتر را کسب کرد.
به گزارش ایرنا، سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی، پارسال با هدف تسهیل امور تجاری و الکترونیکی کردن فرآیند صدور مجوزها راه اندازی شد تا ضمن نظارت برخط بر مبادلات، دخالت انسانی در امور گمرکی را به حداقل رسانده و با قاچاق کالا و ارز نیز مقابله کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">