ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل مبارزه با جرائم رایانه‌ای نیروی انتظامی گفت: در سال گذشته 53 پرونده با عنوان جرائم رایانه‌ای در ادارات آگاهی‌ سراسر کشور رسیدگی شده و روند این جرائم نیز نشان دهنده افزایش میزان وقوع آنها در کشور است.

سرهنگ مهرداد امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: تاکنون تمامی شکایات مطرح شده در خصوص جرایم رایانه‌ای در آگاهی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در مراجع قضایی نیز حکم صادر شده است.

وی گفت: حکم جرائم رایانه‌ای بر اساس قوانین موجود در محاکم قضایی صادر شده و در خصوص جرائمی که در قانون پیش‌بینی نشده است بر مبنای قوانین دیگر که مصداق عمل ارتکابی در جرائم رایانه‌ای را دارد حکم صادر می‌شود.

مدیرکل مبارزه با جرائم رایانه‌ای نیروی انتظامی ماهیت جرائم رایانه ای را شامل کپی رایت، تهدید، مزاحمت اینترنتی، نفوذ غیر مجاز و جعل ذکر کرد و گفت: تمامی کسانی که دارای وب سایتهای مجاز با قوانین جمهوری اسلامی هستند در صورتیکه سایت آنها هک شده و یا مورد مزاحمت‌های اینترنتی قرار گیرنند می‌توانند به مراجع قضایی مراجعه و طرح شکایت کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی میزان جرائم نفوذ به شبکه‌های داخلی مراکز دولتی و سرقت اطلاعات آنها گفت: در سال گذشته 2 مورد نفوذ در شبکه‌های بانکی کشور از طریق رایانه به وقوع پیوست که عناصر هر 2 مورد توسط مامورین شناسایی و دستگیر شدند و تاکنون نیز گزارش دیگری از نفوذ به شبکه‌های رایانه ای دولتی نداشته‌ایم.

  • ۸۴/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">