ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با نزدیک شدن به ایام اوج سفر ایرانیان به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، همچنان برخی از مردم نمی‌دانند که بسته‌های مکالمه و اینترنت کدام اپراتور جزو ارزان‌ترین‌هاست.
به گزارش آی‌تی آنالیز، در شرایطی که رفته رفته به اوج سفرهای اربعینی نزدیک می‌شویم و با توجه به اینکه هفته آینده (15 شهریور 1402) مصادف است با «اربعین حسینی»، همچنان بسیاری از افراد که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند، در انتخاب اپراتور مورد نظر خود و بسته‌های مناسب مکالمه و اینترنت از نظر حجم، قیمت و مدت دچار تردید هستند.
اگرچه تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای در مدت اخیر از سوی اپراتورهای تلفن همراه ایرانی درباره مباحث تعرفه‌ای و بسته‌های ارتباطی ویژه اربعین، صورت گرفته است اما با این وجود همچنان برخی از ایرانیان توجه کمتری نسبت به این مقوله داشته و همین امر باعث شده تا در زمان سفرشان دچار نگرانی‌هایی در انتخاب طرح و بسته ارتباطی خود شوند.
لذا برای رفع نگرانی افرادی که عازم کربلا هستند یا مقصد سفرشان به عراق در ایام اربعین است، اقدام به بررسی قیمت‌ها و بسته‌های اپراتورهای ایرانی و عراقی کردیم تا ضمن معرفی بهترین و به صرفه‌ترین بسته‌های مکالمه و اینترنت، به انتخاب سیمکارت مناسب از سوی زائران و متقاضیان کمک بهتری شود.
نخستین نکته مهم پیش از ارائه جدول مقایسه مقرون به صرفه‌ترین تعرفه‌های ارایه شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه ایران و عراق، این است که زائران و مسافران باید بدانند با توجه به محدودیت‌های برخی از پرتال‌های بانکی و دولتی ایرانی در سرویس دادن به آی‌پی‌های غیر ایرانی، امکان دسترسی به برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی با استفاده از سیمکارت‌ها و اپراتورهای خارجی وجود ندارد.
بنابراین برای کسانیکه به دنبال استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های بانکی یا درگاه‌های دولتی هستند، راهی جز استفاده از سیمکارت ایرانی و فعالسازی سرویس رومینگ بین‌الملل نداشته و در صورت استفاده از سیم‌کارت‌های خارجی امکان دسترسی به خدمات داخل کشور برای آنها میسر نیست.

نکته مهم دیگر که شاید برای برخی از ایرانی‌ها مدنظر و احتمالا نگران‌کننده باشد، مساله فیلترینگ برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها روی سیم‌کارت‌های داخلی است. در این مورد نیز باید گفت، رومینگ بین‌الملل اپراتورهای ایرانی از جمله همراه اول در خارج از مرزهای کشور مشمول فیلترینگ نیست.
و اما در ادامه به مقایسه سرویس اپراتورها از منظر «کمترین قیمت بسته‌های مکالمه» و «ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت» می‌پردازیم:

 

  • ۰۲/۰۶/۰۵

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">