ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارز فیس بوک حریم شخصی را تهدید می‌‌کند

| سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

سیاستمداران و ناظران سراسر جهان نگران ایجاد ارز مصنوعی فیس بوک هستند چون می تواند به سیستم مالی جهان آسیب برساند، حریم شخصی کاربران را تهدید و راه را برای پول شویی باز کند.

فیسبوک که با انتقادات فزاینده‌ای در مورد پروژه ارز دیجیتال لیبرا روبروست، اعلام کرد از ارزهای مجازی بر پایه ارزهای ملی مثل دلار به جای ارز مصنوعی اولیه استفاده خواهد کرد.دیوید مارکوس، سرپرست پروژه لیبرای فیسبوک، در یک سمینار بانکداری گفت هدف این گروه ایجاد یک سیستم پرداخت کارآمدتر است ولی رویکردهای جایگزینی برای ارزی که استفاده می کند خواهد داشت.

وی گفت:« ما می‌توانیم این کار را به طور متفاوتی انجام دهیم. به جای داشتن یک واحد مصنوعی می توانیم از یک سری پول های ثابت با پشتوانه دلار، یورو، پوند و ارزهای دیگر استفاده کنیم».« ما قطعاً میتوانیم چندین پول ثابت داشته باشیم که نماینده ارزهای ملی به صورت دیجیتال باشند. این یکی از گزینه هایی است که می توانیم در نظر بگیریم».این پروژه که به رهبری فیس بوک انجام می شود در اوایل ماه جاری با موانعی روبرو شد. شرکت های بزرگ پرداخت مثل مستر کارت و ویزا پشت این گروه را در این پروژه خالی کردند.

سایر اعضای کلیدی مثل شرکت ای بی ، بوکینگ و پی پل هم از این پروژه خارج شدند.سیاستمداران و ناظران سراسر جهان نگران ایجاد یک ارز مصنوعی جدید هستند چون می تواند به سیستم مالی جهان آسیب برساند، حریم شخصی کاربران را تهدید و راه را برای پول شویی باز کند.

گروهی از بیست رهبر مالی روز جمعه به توافق رسیدند تا قوانین سختگیرانه تری برای ارزهای مجازی وضع کنند و اعلام کردند که این پول های ثابت نباید منتشر شوند چون ریسک جهانی بالایی دارند.مارکوس گفت فیس بوک همچنان امیدوار بود لیبرا را تا ژوئن 2020 راه‌اندازی کند ولی متوجه شد که با این موانع قانونی نمی تواند به هدف خود برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  بیرون رفتن شرکای بزرگ راه اندازی لیبرا را به تاخیر می اندازد گفت:« هدف ما تغییری نکرده است. ما همواره گفته ایم که بدون برطرف کردن نگرانی های قانونی و گرفتن مجوزهای لازم قدمی بر نمی داریم».

 

تسنیم

  • ۹۸/۰۷/۳۰

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">