ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اروپا به دنبال اخذ مالیات سنگین از اپل

| دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

به دنبال لغو حکم دادگاهی در اروپا برای دریافت مالیات ۱۳ میلیارد یورویی از شرکت اپل، کمیسیون اروپا بر علیه این حکم تقاضای فرجام خواهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، کمیسیون اروپا حکم یادشده را غیرعادلانه توصیف کرده و با طرح استدلال‌هایی قضائی و حقوقی تصریح کرده که حکم یادشده به روندهای رقابتی در میان شرکت‌های تجاری در اتحادیه اروپا آسیب می‌زند.

به دنبال کشمکش‌های قضائی گسترده بر سر این موضوع، تصمیم‌گیری در مورد آن به عالی‌ترین نهاد قضائی اتحادیه اروپا ارجاع داده شده بود. این دادگاه توافق مالیاتی اپل و مقامات مالیاتی کشور ایرلند را مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود آیا این توافق غیرقانونی بوده یا خیر. مقامات کمیسیون اروپا می‌گویند اپل برای دور زدن قوانین مالیاتی اتحادیه اروپا و پرداخت مالیات کمتر فعالیت خود را در ایرلند متمرکز کرده تا با سوءاستفاده از قوانین خاص این کشور مالیات کمتری بپردازد. در مقابل اپل استدلال کرده که چنین کاری جرم نیست.

در نهایت کمیسیون اروپا با توجه به درآمد کلان اپل از محل فروش محصولات و خدمات مختلف در کشورهای اروپایی خواستار دریافت ۱۳ میلیارد یورو مالیات از این شرکت شد. این درخواست با شکایت اپل توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا به علت فقدان شواهد و ادله کافی رد شد و حالا کمیسیون اروپا درخواست تجدیدنظر خود را تقدیم دادگاه کرده است.

رسیدگی به این پرونده پیچیده مالیاتی از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و پیش بینی می‌شود روند بررسی مجدد آن نیز تا سال آینده میلادی به طول بینجامد. برخی شرکت‌های فناوری دیگر امریکایی نیز با اتهامات مشابهی در خاک اتحادیه اروپا مواجه هستند.

  • ۹۹/۰۷/۰۷

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">