ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از مشکلاتی که شبکه تلفن همراه تهران را نسبت به سایر شهرها متمایز کرده ، ساختار شهری و ارتفاعات غیر هم سطح ساختمان‌‏ها است.
دکتر سید علی علویان ، رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مشکلات پیش روی شبکه همراه کشور ، اظهار داشت: مشترکین تلفن همراه در هر ارتفاعی انتظار دارند که پوشش مناسبی بدون هیچ گونه اختلالی در برقراری تماس داشته باشند که این مسئله در تهران با توجه به ساختار شهری آن غیر ممکن است.

وی ، افزود: با پستی بلندی‌‏هایی که در شهر تهران وجود دارد ، امکان برقراری ارتباط موفق بسیار ضعیف است.

دکتر علویان ،‌‏ با بیان این که رسیدن به حد استاندارد شبکه سیار کشور با برنامه‌‏ریزی‌‏های مداوم بیش از دو سال طول می کشد، یادآور شد: بعضی از مشکلات خارج از توان ما است ، به طوری که ما به نقشه‌‏ای نیاز داریم که علاوه بر ارتفاع زمین , ارتفاعات برج‌‏ها و ساختمان‌‏های شهری هم در آن لحاظ شود تا طراحی شبکه با آگاهی بیشتری صورت گیرد.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ، با اشاره به گسترش حجم شبکه تلفن همراه در کشور ، گفت‌: طراحی شبکه با توجه به نقشه ارتفاعات باید با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری انجام شود تا درصد خطا را کاهش دهد.

وی ، با اظهار امیدواری از رفع پاره‌‏ای از اختلالات شبکه تلفن همراه تا پایان آخرین واگذاری‌‏های سال جاری ، خاطرنشان کرد: از دی ماه سال جاری به بعد به حل معضلات کوتاه مدت شبکه اقدام خواهیم کرد و اشکلات دراز مدت نیز با استفاده از ابزارهای اولیه و نرم افزارهای شبکه رفع خواهد شد.

وی ، یادآور شد: آنچه در شبکه نشان می‌‏دهد آن است که بیش از 50 درصد ارتباطات با اولین تماس برقرار می‌‏شود ؛ اما این امکان وجود دارد که به دلیل سیستم جمع آوری اطلاعات آمار دچار نقصان باشد.

دکتر علویان ، یکی از عمده‌‏ترین مشکلات شبکه همراه کشور را در حال حاضر عدم اجازه نصب تجهیزات دانست و با بیان این که این اجازه را نداریم که در هر منطقه‌‏ای تجهیزات نصب کنیم ، تصریح کرد: مکان‌‏هایی از نظر شرکت ارتباطات سیار مناسب نصب تجهیزات است که به دلیل شرایط عمومی و موانع قانونی , اختیار عمل در این قسمت وجود ندارد.

وی ، با تاکید بر این مطلب که از طرح‌‏هایی که به زیباسازی شهر در جهت نصب آنتن BTS کمک می‌‏کند استقبال می‌‏کنیم، اظهار داشت: حل معضلات شبکه ارتباطات سیار نیاز به همکاری مردم دارد ؛ چرا که اگر تماس‌‏های غیر ضروری به ساعت‌‏های خلوت اختصاص یابد و مدت زمان مکالمه نیز کمتر شود ، تا حدودی در رفع مشکلات تاثیر گذار است.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ، برخی دیگر از اختلالات شبکه را مربوط به تنظیمات شبکه , ترافیک , جاهای نامناسب و بخش کنترلی شبکه دانست و یادآور شد: برای رسیدن به شاخص‌‏های بین المللی و رضایت مشتریان، ظرفیت سازی تا اوایل مهرماه آینده به طول می‌‏کشد.

  • ۸۴/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">