ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهردار تهران گفت: مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون مجلس است که قانونگذار در "قانون جهش تولید دانش‌بنیان" این مجوز را داده است.
به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در ادامه بررسی "اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین و نوآور شهر" با بیان اینکه یک جلسه با وزیر علوم و دو جلسه با معاونت علمی ریاست جمهوری درباره یکی از بندهای اساسنامه برگزار کردیم، اظهار کرد: مسئولان مجاب شدند فرصتی را برای شهرداری تهران فراهم کنند.

وی افزود: مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون مجلس است که قانونگذار در "قانون جهش تولید دانش‌بنیان" این مجوز را داده که عناصر دولتی و غیردولتی صندوق را ایجاد کنند لذا به مجوز نیاز ندارد.

شهردار تهران با اشاره به ایرادات وارد شده به صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: گویی این است که شما بگویید فقط شهر را نظافت کنید و سطل زباله‌ها را جمع‌آوری کنید؛ اما در واقع ما به جزء دانشگاهی نیاز داریم و جزء سومی نیز جز شهرداری نیاز است که برای این جزء نیز بر مدار قانون مجوز صادر می‌شود.

زاکانی با اشاره به سهم 49 درصدی شهرداری در صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: ایراد به صندوق نوآوری مانند این است که شما بگویید شهر نیاز به تحول ندارد! جزء خلاق در این طرح نیاز به حمایت دارد. با حداقل امکان می‌توان فرصتی را برای شهر خلق کرد که سال‌های سال بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به جای اینکه تکیه بر موجودیت تمام شدنی بزنیم باید امکان سرمایه‌گذاری فراهم کنیم که با ارزش افزوده چندصد برابری روبه‌رو شویم، افزود: ما یک سهم در صندوق می‌گذاریم و دولت 3 سهم می‌گذارد؛ سهم شهرداری 25 درصد و دولت 75 درصد است؛ مگر اینکه ما بگوییم به حمایت دولت نیاز نداریم و زمین می‌فروشیم و شهر را اداره می‌کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: کسانی که به صندوق ایراد می‌گیرند باید 4 قید را به جان بخرند و بگویند که شهر به تحول نیاز ندارد یا اینکه شهر برای تحول نیاز به زمین فروشی دارد؛ ما ناظر بر شهری صحبت می‌کنیم که تکالیفی چند گانه بر ما در ماده 50 قانون محول کرده است. برخی امور در تحولات به شهرداری و برخی به فعالان شهر بر می‌گردد و هیچ فضایی جز مشارکت برای تحول نداریم. ما نیاز به برقراری تعامل و ارتباط با دولت داریم.

زاکانی با بیان اینکه ایده‌ای با عنوان تاکسی‌های اینترنتی راه‌اندازی شد، افزود: سرمایه‌گذار این طرح با سهم حداقلی وارد ماجرا شد و حالا هزاران میلیارد تومان ارزش دارد؛ آنچه که نیاز شهر مبنی بر خلاقیت و نوآوری است، این است که باید وارد شکل‌گیری آن شویم. ایراد به ماده 4 بند 3 اساسنامه، شهر را دچار مشکل می‌کند لذا درخواست داریم اعضای شورا به ما کمک کنند که این بند تصویب شود.

وی در ادامه این جلسه در جریان بررسی بند پنجم اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین و نوآور شهر یادآور شد: ما هم‌اکنون محصولات خود را به تعدادی از مراکز استان‌ها صادر می‌کنیم و برخی کشورها خواستار محصولات ما همچون 137 و 1888 هستند؛ ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم و می‌توانیم قرارداد با دیگر استانها منعقد کنیم و منابع ماندگار برای شهر خلق کنیم و امکاناتی که دیگر کشورها نیاز دارند به آنها ارائه دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ممکن است امکان فناورانه ای وجود داشته باشد که به آن نیاز داشته باشیم و بتوانیم از آن استفاده کنیم، اظهار کرد: باید دارایی خود را در اختیار توسعه قرار دهیم و سرریز آن می‌تواند در اختیار سایر شهرها قرار بگیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: هیچ‌گونه تعارضی در ارتباط بین سازمان فناوری‌های نوین و مرکز ارتباطات وجود ندارد و همانند ارتباط بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه است. در واقع سرفصلی است که به اداره شهر جهت می‌دهد؛ فضا کاملا در دسترس ماست و چندین محصول داریم که چندین کشور این محصولات را می‌خواهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">