ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اصلاحیه اساسنامه آموزش از راه دور امضا شد

| سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۴ نظر

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از امضا اصلاحیه اساسنامه آموزش از راه دور توسط رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بندهایی از آئین‌‌نامه‌های آموزشی مراکز آموزش از راه دور در هشتصد و چهل‌ و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: اصلاحات لازم در این اساسنامه به تصویب رسید که به موجب این آئین‌نامه امتحانات پایانی هر نیم سال و دوره تابستانی دوره‌های تحصیلی راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی مدارس آموزش از راه دور از سوی اداره آموزش و پرورش مناطق در مدارس دولتی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان مدارس آموزش از راه دور به صورت مهمان در امتحانات مربوط شرکت می‌کنند؛ پیش از ابلاغ اساسنامه مذکور، برگزاری آزمون های تحصیلی توسط مراکز آموزش از راه دور صورت می‌پذیرفت که بدین وسیله اصلاح شد.

وی با اشاره به اینکه اوراق امتحانی توسط معلمان مدارس محل برگزاری تصحیح و نمرات جهت صدور کارنامه به مدرسه آموزش از راه دور مبدأ تحویل می‌شود، افزود: مدارس آموزش از راه دور در شاخه کاردانش، مجاز به ارائه دروس مهارتی به دانش‌آموزان نیستند و اینگونه دانش‌آموزان برای گذراندن مهارت مورد نیاز توسط مدارس آموزش از راه دور و از طریق اداره‌ آموزش و پرورش به مراکز معتبر معرفی خواهند شد.

نویدادهم تصریح کرد: در این آئین‌نامه مقرر شد وزارت آموزش و پرورش پس از آسیب‌شناسی مدارس آموزش از راه دور موجود، طرح جامع کیفیت‌بخشی، نظارت و ساماندهی این مدارس را با تاکید بر رعایت اصل مشارکت و توسعه بخشی غیردولتی، حداکثر ظرف مدت 6 ماه تهیه و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرروش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اصلاحیه اساسنامه مراکز آموزش از راه دور به تأیید و امضای رئیس جمهور رسید؛ اصلاحیه اساسنامه مراکز آموزش از راه دور از آغاز سال تحصیلی 91-90 در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

  • ۹۰/۰۶/۲۹

نظرات  (۴)

اگر واقعا امتحانات به شیوه جدید و به درستی انجام شود خوب است و جلوی تحلفات خیلی از مراکز گرفته می شود. اما در مورد مهارتها چه خوب بود که اجازه آموزش به مراکز داده می شد و پس از آموزش دانش آموزان برای امتحان به مراکز فنی و حرفه ای و یا ارشاد معرفی می شدند.
دبیران مدرس راه دور همان معلمان دبیرستان روزانه می باشند با این تفاوت که بهترین ها برای تدریس در این مدارس دعوت مشوند واین شیوه امتحاننی بی احترامی به این دبیران محترم وبی اعتبار مدارس راه دور مشود اگر نمی توانید مدار راه دور را تحمل نمایید فعالیت آن ها را تعطیل نمایید
سلام یکی از نزدیکانم که زن وشوهر در حال طللاق هستند به علت فساد اخلاقی شوهرش بمدت یکسال خانه را ترک نموده و فرزندانش را که یک دختر هنرستانی و دوپسر دوقلوراهنمایی هستند را با مخفیانه سرزدن به مدرسه آنها را نگه میداشت و مطلع وآگاه میکرد که مراقب خود درخانه پد ری باشند حال بعد از یکسال دختر بهمراه دوبرادرانش از خانه میگریزند وبه خانه مادری پناه می آورندکه متاسفانه تا عرض یک ماه است که جرات ندارند از ترس پدرشان به مدرسه بروند. وبازهم متاسفانه با اینکه مادرشان درخواست حکم حضانت تقدیم دادگاه نموده جلسه رسیدگی به اوایل خرداد ماه موکول شده و پدر هم به مدرسه سپرده که پرونده فرزندانم را محفوظ نگهدارند درغیراینصورت شاکی خواهد شد خواهشمند است در اینخصوص راهنمایی فرمایید که آنها چه کاری باید بکنند که هم از درس بازنمانند وهم عقب نیفتند؟همچنین در صورت امکان اکر ماده ای در اساسنامه آموزش پرورش که بتوان از آن استفاده نمود را محبت فرمایید باتشکر
  • معلم آمورش از راه دور
  • با سلام ما جمعی از معلمان آموزش از راه دور با مدارک لیسانس و فوق لیسانس در روستاهای محروم و دورافتاده به مدت 8 سال است بهترین دوران عمر را برای تدریس صرف نموده ایم اما تا به حال هیچ تعهدی در قبال ما نیست و تصمیمی گرفته نشده . فرق ما با مربیان دیپلمه پیش دبستانی زیاد است چون آنها در روستاها نقاشی آموزش داده اند ولی ما در دوره های دبیرستان تدریس نموده ایم ولی وزارت از ما قشر تحصیل کرده حمایت نمی کند چرا؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">