ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اظهار امیدواری برای اجرای طرح اینترنت ملی

| چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۳۸۶، ۰۶:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

سرانجام پس از مدت‌ها از اعلام خبر ایجاد شبکه‌ی ملی اینترنت توسط وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، این طرح و این که مخابرات می‌تواند از محل منابع داخلی خود طی سه سال جهت ایجاد این شبکه سرمایه‌گذاری کند، در آخرین روزهای اردیبهشت‌ماه جاری مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح شبکه‌ی ملی اینترنت با توجیه‌هایی از جمله این که در صورت تحقق این شبکه‌ در داخل به طور حتم نرخ اینترنت و ارسال اطلاعات درون کشور به شدت کاهش یافته و از نظر پرداخت‌ها نیز مقرون به صرفه‌تر خواهد شد و یا اینکه ایجاد یک شبکه در داخل کشور از ابعاد فرهنگی، تامین اطلاعات و ایجاد احساس امنیت برای کاربران در تبادل اطلاعاتی در مسیری امن دارای اهمیت خواهد بود، از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در سال 84 مطرح شد.

در حالی که کمال محامدپور - سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران - اخیرا درباره‌ی این که شبکه‌ی ملی اینترنت چه زمانی کاربردی می‌شود گفته بود: هنوز بر سر تامین اعتبارات این پروژه با مشکل مواجهیم زیرا دولت اعتبار مشخص را برای این شبکه‌ تعیین نکرده است، از این رو وزارت ICT به عنوان یک ضرورت از محل اعتبارات مرکز تحقیقات مخابرات تا حدودی برای هر چه سریع‌تر به سرانجام رساندن این طرح تلاش می‌کند؛ سرانجام هیات دولت به شرکت مخابرات ایران اجازه داد تا پنج هزار و 660 میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را طی سه سال جهت ایجاد این شبکه سرمایه‌گذاری کند.

به گفته‌ی محمد سلیمانی - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - با تلاش‌های صورت گرفته، ‌طراحی شبکه‌ی ملی اینترنت ‌به پایان رسیده و اجزای آن مشخص شده است و با این مصوبه وارد فاز اجرایی این پروژه خواهد شد.

اما محامدپور پس از تصویب این طرح به خبرنگار ایسنا گفت:‌ امیدواریم با تامین اعتبار شبکه‌ی ملی اینترنت در طی سه سال آینده این پروژه به سرانجام برسد، همچنین مرکز تحقیقات مخابرات ایران نظارت بر روند این پروژه را بر عهده دارد.

صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - نیز در این باره به خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: با توجه به این که این طرح به تصویب هیات دولت رسیده، در تلاش هستیم طی این سه سال اعتبارات لازم برای این پروژه تامین شود تا به مرحله‌ی اجرا در آید.

او افزود: هنوز مصوبه‌ی پیاده‌سازی این طرح ابلاغ نشده است از این رو با دریافت این مصوبه در زمینه‌ی اجرایی شدن پروژه‌ی شبکه‌ی ملی اینترنت تصمیم‌گیری خواهد شد.

با توجه به این که در بودجه‌ی امسال برای فن‌آوری اطلاعات بودجه‌ی مستقلی در نظر گرفته نشده است، ظاهرا باید برای پیاده‌سازی شبکه‌ی ملی اینترنت که جزو طرح‌های فن‌آوری اطلاعات در کشور به شمار می‌آید و اجرایی و کاربردی شدن آن برای عموم جامعه تا سه سال دیگر هم منتظر ماند.

  • ۸۶/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">