ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اظهار نظر یا انتشار خطر؟!

| شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، ۰۵:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - وب 2، اکنون به مؤثرترین عامل در افزایش سرعت انتشار ویروس ها تبدیل شده است.

شرکت های امنیتی از رشد فزاینده نوع خاصی از روش های نفوذ و تخریب، بر مبنای مشارکت در مباحثات و اظهارنظرهای اینترنتی ابراز نگرانی می کنند.

بنا به گزارش PandaLabs، لابراتوارهای کشف و تحلیل کدهای مخرب، در این روش که اغلب در وب سایت های اجتماعی مشهور یا پایگاه های دوست یابی و اشتراک فایل مورد استفاده قرار می گیرد، خرابکاران اینترنتی با طرح مباحث و اظهار نظرهای مختلف و ‌همراه کردن کاربران به تبادل نظر، آن ها را به فاش کردن مستقیم یا غیر مستقیم اطلاعات یا انجام فعالیت های پرخطر تحریک می کنند.

بر اساس این گزارش در پایگاه هایی مانند Digg، YouTube و یا Facebook که در بین ده سایت برتر و پربازدید جهان قرار دارند، ریسک مواجهه با این نوع حملات و روش های تخریبی قابل توجه بوده است.

در این میان، وب 2 به عنوان بستر اصلی این نوع حملات، ریسک آلودگی کاربران فعال اینترنت را به بیشترین حد ممکن افزایش داده است؛ زیرا پایگاه هایی که بر مبنای این تئوری عمل می کنند، بالاترین میزان بازدید و مراجعه کاربران را به خود اختصاص می دهند. علاوه بر این یکی از اصول وب 2 تعامل و ارتباط مستمر کاربران از طریق اظهار نظر، تبادل عقاید و طرح مباحث مختلف است که اخیراً مورد توجه بیشتر خرابکاران اینترنتی قرار گرفته است.

بنا بر اعلام پاندا، کلیک بر روی لینک های مشکوک که در بخش نظرات کاربران و توسط افراد نامشخص قرار داده می شود، یکی از مهمترین عوامل ایجاد آلودگی از طریق وب 2 و پایگاه های اجتماعی ست که باید همواره مورد توجه علاقمندان این نوع سایت ها قرار داشته باشد.

به کاربران اینترنت توصیه شده است که رایانه های خود را به نرم افزارهای امنیتی به روز مجهز کنند و از فعالیت های مشکوک یا پرخطر در وب بکاهند.
اطمینان از عدم وجود کدهای مخرب در سیستم: www.activescan.com

منبع خبر: Panda Security Press Room

  • ۸۷/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">