ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزارکنندگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وزول (جشنواره فیلم‌های آسیایی در فرانسه)، با این ادعا که سایت آنها در ایران فیلتر شده و برای علاقه‌مندان ایرانی امکان دسترسی به این سایت میسر نیست به مقامات کشورمان اعتراض کردند.

به گفته برگزارکنندگان این جشنواره، آنها علت احتمالی فیلتر شدن سایت خود را پوستر تبلیغاتی این جشنواره می‌دانند زیرا این پوستر حاوی تصاویری از زنانی محجبه است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،«مارتین تروآن»، رییس دوازدهمین جشنواره وزول، به این خبرگزاری گفت: ما نگران هنرمندان، عموم مردم ایران و بلاخص آزادی بیان در این کشور هستیم.

تروآن افزود: از برخی منابع در ایران خبر رسیده که بسیاری در تلاش برای دستیابی به سایت این جشنواره تنها با صفحه‌ای سفید روبرو شده‌اند.

برگزارکنندگان جشنواره در واکنش به چنین اقدامی از سوی دولت ایران، ضمن ابراز نگرانی؛ علت احتمالی آن را موضوع جشنواره، نگاهی به فیلم‌هایی با موضوع زنان، و همچنین پوستر تبلیغاتی این جشنواره دانسته‌اند.

در پوستر این دوره از جشنواره کره زمین در حالی به تصویر کشیده شده، که دوربین به دست در حال نگاه کردن به زنانی محجبه است که در میان تعداد زیادی تصویر لب ایستاده‌اند.

جشنواره «وزو» که هرساله برگزار می‌شود طی یک هفته با موضوعی خاص به نمایش فیلم‌های آسیایی می‌پردازد.

گفتنی است که ریاست هیئت داوران جشنواره سال گذشته را «جعفر پناهی» و «داریوش مهرجویی» به عهده داشتند و «حسن یکتاپناه»، کارگردان سینمای ایران برنده جایزه برتر این دوره از جشنواره معرفی شده است.

گفتنی است: دوازدهمین جشنواره وزول 31 ژانویه سال 2007 در فرانسه برگزار خواهد شد.

  • ۸۴/۰۸/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">