ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترامپ برای اولین بار پذیرفت که در سال ۲۰۱۸ مجوز حمله سایبری به آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را داده است.

به گزارش صداوسیما ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با مارک تیسن مفسر روزنامه واشنگتن پست برای اولین بار پذیرفت که در سال ۲۰۱۸ مجوز حمله سایبری به آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را داده است، موسسه‌ای که مقر آن در سن پترزبورگ قرار دارد و پیشگام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ بود.
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا وی این حمله را آغاز کرده است گفت صحیح است.
ترامپ گفت، در سال ۲۰۱۶ رئیس جمهور باراک اوباما از قبل از انتخابات می‌دانست که روسیه در حال نقش آفرینی است با این حال چیزی در این باره نگفت؛ و علت این که چیزی نگفت این بود که تصور می‌کرد هیلاری کلینتون در انتخابات برنده می‌شود.
 
بر خلاف اوباما به روسیه پاسخ دادم

او فکر می‌کرد کلینتون برنده می‌شود با این حال ما اکثریت ساکتی داشتیم که گفتند نه ما ترامپ را دوست داریم!
ترامپ گفت وی برخلاف اوباما، به اطلاعاتی که درباره دخالت روسیه در انتخابات داده شد با حمله سایبری پاسخ داد. وی گفت، نگاه کنید ما این (دخالت ها) را متوقف کردیم.

در این مصاحبه ترامپ گفت حمله سایبری بخشی از سیاست گسترده‌تر برای مقابله با روسیه در سراسر جهان بود. وی گفت هیچ کس بیش از من در برابر روسیه سر سخت نبوده است.
 
اقدامات دیگر آمریکا علیه روسیه
 
من می‌توانم ۳۰ اقدام مختلف را در این زمینه نام ببرم. من تسلیحات ضد تانک به اوکراین فرستادم. من تجهیزات نظامی برای آن‌ها فرستادم و اوباما چیزی در اختیار آن‌ها قرار نداده بود. این اقدام ضد روسیه است. من آمریکا را به اولین کشور تولید کننده نفت در جهان تبدیل کردم. (قبل از این) آمریکا حتی به این موقعیت نزدیک هم نبود. من این کشور را به مقام اول رساندم و این برای روسیه بد است.
 
افزایش فشار به اروپا

رئیس جمهور همچنین به فشار‌های وی به آلمان برای لغو خط لوله انتقال گاز از روسیه موسوم به نورد استریم ۲ اشاره کرد و گفت، آلمان‌ها میلیارد‌ها دلار به روسیه می‌پردازند و آن وقت قرار است ما از آن‌ها در برابر روسیه حفاظت کنیم؟ چطور چنین چیزی ممکن است.
با این حال به گفته ترامپ بزرگترین اقدام وی علیه روسیه نوسازی ارتش آمریکا بوده است. من ارتش را نوسازی کردم. ما اکنون نوین‌ترین ارتش جهان را داریم این برای روسیه خوب نیست.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت، من سهم ۱۴۰ میلیارد دلاری اعضای ناتو را به ۴۰۰ میلیارد دلار (ظرف سه سال) افزایش دادم و هدف ناتو چیست؟ روسیه.
ترامپ گفت به دلیل تلاش‌های وی، هشت کشور عضو ناتو اکنون به تعهد خود مبنی بر اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی به هزینه‌های دفاعی، رسیده اند. اگرچه ۲ درصد خیلی کم است. برخی از کشور‌ها بودند که تقریبا هیچ چیز پرداخت نمی‌کردند و اکنون پرداخت می‌کنند؛ و آن‌ها سوال بزرگی از من می‌پرسیدند: آیا (ناتو) را ترک خواهی کرد اگر.. و من گفتم بله خارج خواهم شد؛ و اگر چنین پاسخی نمی‌دادم آن‌ها هیچ چیز نمی‌پرداختند.
از ناتو خارج نمی شوم
اما آیا رئیس جمهوری قصد داشت از ناتو خارج شود؟ ترامپ گفت که چنین قصدی ندارد، اما می‌خواهم آن‌ها سهم عادلانه خود را پرداخت کنند.
ترامپ اخیرا اعلام کرد که نزدیک به ۱۰ هزار نیروی آمریکایی را از آلمان خارج می‌کند. وی به من گفت که برخی از این نیرو‌ها به لهستان خواهند رفت.
 
حملات سایبری چین علیه آمریکا 

در ارتباط با چین، ترامپ گفت حملات سایبری چین علیه آمریکا از روس‌ها بیشتر است، اما توجه کمتری به آن می‌شد، چون دموکرات‌ها و حامیان مالی آنها، پیش از ورود من، پول زیادی از چین در می‌آوردند. تا این که آنفلوآنزای چینی آمد، ویروس چینی آمد و این اتفاق افتاد، ما به سختی آن‌ها را هدف قرار می‌دادیم. به همین علت است که مردم می‌پرسند آیا این اتفاقی بود؟ این که بی کفایتی بوده یا اتفاقی روی داده، اما آن‌ها یک کار را انجام دادند. اجازه دادند (ویروس) از کشور قرار کند. این کاری است که آن‌ها انجام دادند؛ و این تفاوتی بزرگ بود از جمله در مسائل سیاسی.
رئیس جمهور گفت چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنا و نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان مقابله وی با چین را دشوارتر کرده اند. اگر من به توافقی چشمگیر با چین دست یابم، شومر و پلوسی خواهند گفت این توافقی وحشتناک است. آن‌ها حتی به توافق نگاه هم نخواهند کرد. اگر من بگویم نه شما درک نمی‌کنید. چین همه چیز به ما می‌دهد و ما می‌توانیم پکن را در ازای یک دلار بخریم، آن‌ها خواهند گفت این توافقی وحشتناک است هر کاری که تو بکنی توافقی وحشتناک است.
 
آنها فکر می کنند شانسی دارند

آیا ترامپ فکر می‌کند در دور دوم ریاست جمهوری تغییر خواهد کرد؟ آیا اگر رای دهندگان برای بار دوم او را انتخاب کنند، دموکرات‌ها ناچار به همکاری خواهند شد؟ ترامپ گفت، من باید به برنده شدن ادامه دهم. این شروع به تغییر بود تا این که با ویروس چینی روبرو شدیم. این آغاز تغییر بود. آن‌ها در حال رسیدن به خط پایان بودند؛ و آن وقت این اتفاق افتاد. این اتفاق سیر تحولات را تغییر داد؛ و اکنون آن‌ها فکر می‌کنند شانسی دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">