ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات پس از ماه رمضان

| يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

فاز سوم شبکه ملی اطلاعات پس از ماه رمضان به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فاز سوم شبکه ملی اطلاعات پس از ماه رمضان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود واعظی عصر امروز در حاشیه افتتاح طرح اینترنت پرسرعت روستایی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح شبکه ملی اطلاعات یکی از طرح‌های جدی دولت است که هم مقام معظم رهبری برای این طرح مهم می‌داند و هم دولت همه امکانات را برای اجرای آن در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال 95 دو فاز این شبکه اجرایی شد و پس از ماه مبارک رمضان نیز فاز سوم این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در این طرح ملی مردم به جای استفاده از محتوا و ترافیک اینترنت از خارج کشور استفاده کنند با نصف هزینه از اینترنت داخلی استفاده می‌کنند.

به گزارش تسنیم از گرگان، واعظی درباره طرح افتتاح متمرکز اینترنت پرسرعت ٦٦٩ روستای گلستان در روستای محمدآباد گرگان هم تاکید کرد: همزمان بیش از 669 روستا از این طرح بهره‌مند شدند و در کشور به حدود 27 هزار روستا رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در طول 3 سال گذشته مردم 26 هزار روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار بودند که برنامه داریم تا پایان کار دولت 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به این سامانه متصل شوند.

واعظی درباره طرح تکاپو هم گفت: این طرح در 3 استان خوزستان، مازندران و کردستان به صورت پایلوت اجرا شد و ضعف‌ها و نقاط قوت بررسی و به مرحله اجرائی درآمد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طرح تکاپو در استان گلستان به اجرا درآمد و این در سال جدید سومین استان کشور است که در 15 روز اجرائی می‌شود و با کمک استانداران این طرح در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">