ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش تعرفه ها در جهت منافع کشور است

| سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، ۰۶:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

افزایش تعرفه‌‏های تجهیزات مخابراتی سبب ورود شرکت‌‏های خارجی به منظور تولید به کشور خواهد شد و به تبع آن اشتغال‌‏زایی در کشور ایجاد خواهد شد.
دکتر شاهرخ شیبانی ، رییس سندیکای صنعت مخابرات کشور و مدیرعامل صنایع میکروموج و عضو کنسرسیوم بهمن ارتباط به عنوان یکی از GCهای شرکت ارتباطات سیار ، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص افزایش 70 درصدی تعرفه تجهیزات مخابراتی، با بیان این مطلب ، اظهارداشت: با دید منافع کشور ، باید به افزایش تعرفه‌‏ها نگاه کرد ، چرا که ضرر و زیان فردی را نباید فدای منافع مملکت کرد.

وی ، با بیان این که شاید به عنوان یک GC و پیمانکار صنعت مخابرات با مشکلات و معضلاتی با افزایش تعرفه‌‏های تجهیزات روبرو شویم، یادآور شد: افزایش تعرفه‌‏ها در درازمدت در ایجاد تولید و بالا رفتن ارزش افزوده در کشور موثر خواهد بود.

دکتر شیبانی ، گفت: این که با افزایش تعرفه‌‏ها ده‌‏ها شرکت خارجی علاقه‌‏مند حضور در کشور ما و ایجاد خط تولید شوند، باعث اشتغال‌‏زایی شده و به نفع کشور خواهد بود.

رییس سندیکای صنعت مخابرات کشور ، با بیان این که قانون افزایش تعرفه‌‏ها باید حداقل یک سال در کشور اجرا شود ، افزود: افزایش تعرفه‌‏ها منافع مملکت را در بر خواهد داشت.

مدیرعامل صنایع میکروموج ، در خصوص اجناس وارد شده توسط GCهای شرکت ارتباطات سیار و عدم ترخیص از گمرک ، تصریح کرد: 50 درصد اجناس این شرکت‌‏ها از گمرک ترخیص شده و مابقی آن همچنان در گمرک باقی مانده است ، حال باید دید اجناسی که قبل از افزایش تعرفه‌‏ها به گمرک رسیده است نیز شامل این قانون خواهند شد ، یا خیر.

دکتر شیبانی ، با بیان این که امکان 100 درصد تولید تجهیزات مخابراتی در کشور وجود دارد ، یادآور شد: دانش تولید این تجهیزات در کشور وجود دارد ، چرا که هم‌‏اکنون نیز بسیاری از شرکت‌‏ها در حال تولید هستند که در صورت افزایش تعرفه‌‏ها به راحتی می‌‏توان از محصولات آنها استفاده کرد.

وی ، افزود: در صورتی که امکان تولید نیز در کشور وجود نداشته باشد ، شرکت‌‏های خارجی می‌‏توانند در کشور ما خط تولید ایجاد کرده و به آموزش و ایجاد اشتغال جوانان کشور بپردازند.

رییس سندیکای صنعت مخابرات کشور ، تصریح کرد: افزایش تعرفه‌‏های تجهیزات مخابراتی سبب رشد تولید در کشور خواهد شد.

دکتر شیبانی ، با بیان این که شرکت‌‏های داخلی در صورتی که بازاری داشته باشند می‌‏توانند دست به تولید بزنند ، یادآور شد: افزایش تعرفه‌‏های وارداتی زمینه اشتغال‌‏زایی را در کشور فراهم می‌‏کند.

  • ۸۵/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">