ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات، بار دیگر تاکید کرد که وزارت بازرگانی باید قبل از افزایش ناگهانی تعرفه‌‏های تجهیزات شبکه تلفن همراه نسبت به اعلام این موضوع اقدام می‌‏کرد.

دکتر وفا غفاریان، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، درگفت‌‏وگو با خبرنگار ایلنا، اظهارداشت: شاید اگر افزایش تعرفه‌‏ها از قبل اعلام می‌‏شد، در روند توسعه تاثیر منفی چندانی به جا نمی‌‏گذاشت.

وی، با بیان این که افزایش 70 درصدی تعرفه واردات تجهیزات شبکه تلفن همراه برای اپراتور اول، دوم و تالیا ضرر و زیان به همراه خواهد داشت، یادآور شد: از دید من، این افزایش بیش از اندازه است.

دکتر غفاریان، گفت: طبق محاسبات انجام شده، افزایش تعرفه تجهیزات مخابرات هزینه هر یک از اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه را بالغ بر 200 میلیارد تومان بالا خواهد برد، همچنین طبق برآورد تقریبی، این افزایش 50 میلیارد تومان نیز برای شبکه تالیا، ضرر به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات، اختلال در قراردادهای جاری اپراتورهای اول، دوم و تالیا را با افزایش ناگهانی تعرفه‌‏ها معضل دوم این شرکت‌‏ها عنوان کرد و افزود: اپراتورها و پیمانکاران مخابرات با افزایش تعرفه تجهیزات در پیشبرد اقدامات خود در سال جاری اظهار ناتوانی کرده‌‏اند.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: در حال حاضر، افزایش 70 درصدی تعرفه تجهیزات شبکه تلفن همراه جهش مخابرات کشور را با توقف و رکود همراه کرده است.

دکتر غفاریان، افزود: این نابسامانی در حوزه مخابرات می‌‏تواند در نحوه توزیع 8 میلیون سیم کارت ثبت نامی نیز تاثیر بگذارد.

وی، با اظهار امیدواری از تغییر در نرخ تعرفه‌‏ها ، تصریح کرد: بررسی‌‏های مجددی از سوی وزارت خانه‌‏ها انجام شده و امید آن می‌‏رود؛ طبق بازنگری‌‏های صورت گرفته ، افزایش تعرفه‌‏ها کاملا قابل قبول شود تا در روند انجام توسعه شبکه تاثیر منفی نگذارد.

دکتر غفاریان ، گفت: به نظر می‌‏رسد تا هفته آینده ، مشکلات افزایش غیرقابل قبول تعرفه‌‏ها مشخص شده و نرخ تعرفه‌‏ها به افزایش منطقی برسد.

  • ۸۵/۰۴/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">