ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاول دوروف مدیر تلگرام می‌گوید دولت آمریکا تلاش کرده به وی رشوه دهد تا بتواند به اطلاعات رمزگذاری شده کاربران این برنامه دسترسی پیدا کند.

به گزارش فارس به نقل از وایرد، وی می گوید در جریان سفر به آمریکا، ماموران اف بی آی تلاش کرده اند وی و همکارانش را تحت تاثیر قرار دهند و با پرداخت رشوه به داده های رد و بدل شده بین کاربران تلگرام دسترسی یابند.

دوروف با ارسال پیام هایی در توییتر نوشته است: در جریان سفر یک هفته ای گروه ما به آمریکا در سال گذشته نهادهای امریکایی دو بار تلاش کردند به ما رشوه بدهند. وی افزوده است: آنها به من از جانب اف بی آی فشار آورند.

وی تصریح کرده این تصور که شرکت ها و سازمان ها بتوانند در داخل آمریکا یک سیستم رمزگذاری مستقل و مطمئن را به اجرا بگذارند، تصوری ساده لوحانه است.

دوروف همچنین ادعا کرده است که رقیب اصلی تلگرام یعنی برنامه گپ Signal ممکن است دارای یک ابزار نفوذ مخفی یا backdoor برای دور زدن سیستم رمزگذاری آن توسط جاسوسان دولت آمریکا باشد.

برنامه تلگرام اولین بار در سال 2013 توسط دوروف ابداع شد و ماهانه 100 میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. گفته می شود روزانه 350 هزار نفر کاربر جدید به جمع افرادی که از برنامه یاد شده استفاده می کنند، اضافه می شوند.

در عین حال دولت روسیه هم از دوروف خواسته تا اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد برنامه تلگرام در اختیار مقامات این کشور قرار دهد، در غیر این صورت ممکن است برنامه یاد شده به طور کامل فیلتر شود.

  • ۹۶/۰۴/۰۳

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">