ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

الزامات خرید با کارت بانکی از فروشندگان دوره گرد

| سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: در هنگام خرید از فروشندگان سیار و دوره‌گرد، خودتان کارت بانکی را کشیده و رمز را وارد کنید.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به ترفند کلاهبرداران مجازی در پوشش فروشندگان ‌سیار و دوره‌گرد در خروجی شهر‌ها پرداخت و اظهار داشت: برخی از مجرمان سایبری با ترفند اسکیمر اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد کرده و با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان خرید، کارت بانکی و رمز خود را در اختیار فروشنده قرار می دهند به راحتی طعمه کلاهبرداران می‌شوند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را داشته و در کنار دستگاه کارت خوان و عابر بانک‌ها نصب می‌شود؛ هنگامی که خریدار کارت‌ خود را می‌کشد یا کارت را در اختیار فروشنده قرار می دهد، این دستگاه‌ می‌تواند همه اطلاعات کارت را کپی کند.

وی گفت: هموطنان دقت داشته باشند بعد از خرید برای پرداخت بهای کالا حتما خودشان کارت را کشیده و رمز‌ را وارد کنند؛ چرا که در صورت سرقت اطلاعات کارت با توجه به نداشتن رمز کارت بانکی، امکان برداشت برای مجرمین فراهم نخواهد بود.

  • ۰۰/۰۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">