ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خطیب نماز جمعه قم گفت: مبارزه بی امانی باید برای از بین بردن فقر و تبعیض در کشور آغاز و اقدامات ریشه‌ای مانند اشتغال و تولید مورد توجه باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم، بیان کرد: دولت و مجلس در بهره‌برداری زیر ساخت اینترنت ملی قوی و پرسرعت و پاسخگو زمان بندی مشخص کنند تا اجازه فتنه‌انگیزی از فضای مجازی کنونی گرفته شود.

امام جمعه اهواز نیز با تاکید بر پیش شرط‌هایی برای تبدیل بحران‌ها به فرصت، گفت: تردید و تحیر و انفعال باید کنار گذاشته و تلاش حداکثری برای جهاد تبیین صورت گیرد همچنین روشنگری و بصیرت بخشی به مردم در اولویت باشد.

وی افزود: نباید با تروریست‌ها، اشرار تجزیه‌طلب، عمله‌های استکبار، سیاسیون و سلبریتی‌های جاده صاف‌کن در داخل با مسامحه برخورد شود و نباید اجازه داد این جماعت ورشکسته و وطن‌فروش با گروگان گرفتن نام مردم ایران اسلامی جنایت و خیانت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مطالبه گذشته رهبری بوده که در دولت قبل نسبت به آن غفلت شده است، بیان کرد: بدون فوت وقت و با روحیه و مدیریت جهادی باید شبکه ملی اطلاعات اجرایی شود تا نیازی به شبکه عاریتی دشمن نداشته باشیم و مشکلات کنونی تکرار نشوند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد همچنین وقایع اخیر را هشداری برای جامعه دانست و گفت: پدران و مادران، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید مراقبت بیشتری کنند و بیدار باشند که فرزندان آنها و نسل جدید چه استفاده‌ای از گوشی موبایل و ماهواره و فضای مجازی می‌کنند؛ این نسل جدید باید بتواند هشت سال دفاع مقدس را همانند رزمندگان تحلیل کند، در اینصورت است که موفق شده‌ایم.

وی افزود: استفاده بی‌ضابطه از موبایل به ویژه در سال‌های شیوع کرونا که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل بود، یکی از عوامل اتفاقاتی است که امروز مشاهده می‌کنیم؛ فضای مجازی باید کنترل شود چرا که باعث شکل‌گیری روابط نامشروع می‌شود و ایمان و اخلاق جوانان ما را می‌گیرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه فرهنگ‌سازان جامعه از مسئولیت خود غفلت می‌کنند، گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به اندازه کافی به تکالیف خود عمل نکردند و والدین بخشی از جامعه را رها کردند، همچنین رسانه‌ها و رسانه ملی نیز در این مساله نقش دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">