ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امنیت سایبری پادشاه است

| يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان معتقدند که در دنیایی که به اینترنت وابسته است، امنیت سایبری پادشاه است.
به گزارش سایبربان؛ در این دنیای پیوسته مداوم، که تقریباً همه چیز از طریق اینترنت انجام می‌شود، امنیت آنلاین در اولویت قرار دارد. به گفته ایرا وینکلِر، کارشناس امنیت سایبری آمریکایی، این واقعیت که زندگی عمدتاً به آرامی اجرا می‌شود، به میزان ایمن بودن کل سیستم بستگی دارد.

با بیش از 30 سال تجربه در امنیت سایبری، رزومه وینکلِر شامل یک دوره به عنوان معمار ارشد امنیتی برای غول خرده‌فروشی آمریکایی والمارت، یک دوره به عنوان یک تحلیلگر سیستم‌های کامپیوتری و اطلاعاتی در وزارت دفاع ایالات متحده، هفت کتاب در مورد امنیت سایبری و اطلاعات و جوایز صنایع متعدد است.

وینکلِر، که کارشناسان او را ستاره درخشان آسمان فناوری پیشرفته اسرائیل می‌دانند، اخیراً به عنوان مدیر ارشد امنیت اطلاعات و معاون استارت‌آپ محلی «CYE» پیوسته است.

CYE یک سیستم منحصربه‌فرد برای محافظت از شرکت‌ها در برابر هکرها و سایر متجاوزان شرور موسوم به هایوِر (Hyver) را تولید کرده و وینکلِر، علاقه‌مند به امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها، وظیفه تبلیغ آن را در ایالات متحده بر عهده گرفته است.

به گفته کارشناسان صنعت، هزینه جرایم سایبری در سراسر جهان در 5 سال آینده سالانه 15 درصد افزایش می‌یابد و تا سال 2025 این هزینه به 10.5 تریلیون دلار در سال خواهد رسید. اگر جرایم سایبری یک کشور بود، پس از آمریکا و چین، سومین اقتصاد بزرگ جهان را داشت. علاوه بر این، شرکت امنیتی آمریکایی نورتون اعلام کرد که بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان جرایم سایبری یا نوعی را تجربه کرده‌اند.

وینکلِر معتقد است که امنیت سایبری در زندگی افراد جاسازی شده و تقریباً همه جنبه‌های فعالیت‌های روزمره را تسهیل می‌کند.

وی در گفتگو با مدیا لاین عنوان کرد: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که اجازه می‌دهیم چیزهای زیادی اتفاق بیفتد که مردم نمی‌دانند بدون امنیت سایبری تعبیه‌شده ممکن نیست اتفاق بیفتد. مردم به «امنیت سایبری» فکر می‌کنند و درباره هک‌ها و فجایع می‌شنوند، اما هرگز درباره موفقیت‌های حیاتی روزانه نمی‌شنوند.»

این کارشناس امنیت سایبری آمریکایی بین حفاظت از داده و امنیت جاده‌ها تشابهی قائل می‌شود و می‌گوید که مورد دوم چیزی نیست که اسرائیلی‌ها به آن معروف باشند.

او توضیح داد: «مثل این است که وقتی ماشین خود را رانندگی می‌کنید مطمئن شوید که در بزرگراه خطوط وجود دارد. این خطوط کوچک چیزی است که مردم را به طور کلی ایمن نگه می‌دارد. اتومبیل‌ها از یک طرف در یک جهت و طرف دیگر در جهت دیگر حرکت می‌کنند. آنها در مسیر خود می‌مانند؛ و درست مانند رانندگی، امنیت سایبری تنها زمانی موثر است که کاربر هر اقدام شخصی ممکن را برای ایمن ماندن انجام دهد. با وجود این واقعیت که ماشین من دارای ویژگی‌های ایمنی داخلی استیا جاده دارای ویژگی‌های ایمنی است، چگونه شخصاً با خیال راحت رانندگی کنم؟»

وینکلِر خاطرنشان کرد : «مثلاً من متوجه می‌شوم که کل اینترنت دارای امنیت خوبی است، چگونه می‌توانم اینترنت را ایمن رانندگی کنم که شامل تعمیر و نگهداری رایانه‌های آنها و اطمینان از سفر آنها به مناطق امن نیز می‌شود. بخش کلیدی رانندگی ایمن آنلاین این است که چگونه [مردم] از داده‌های خود محافظت می‌کنند، اطلاعات خود را در کجا ارائه می‌دهند و غیره و این عامل اصلی است که همه باید از آن آگاه باشند.»

او افرادی را مثال می‌زند که عکس‌های خود را از تعطیلات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، بدون اینکه بدانند به سارقان احتمالی نیز اعلام می‌کنند که خانه‌شان در حال حاضر خالی است.

وقتی صحبت از حفاظت از داده‌های شرکت‌ها می‌شود، وینکلِر به روش پیچیده‌تر و منحصربفرد‌تر امنیت سایبری Hyver اشاره می‌کند که از تجربه متخصصان اسرائیلی که در این زمینه برای نیروهای دفاعی اسرائیل کار می‌کردند، استفاده می‌کند.

وی ادعا کرد : «هایوِر به ترسیم همه مسیرهای ممکن حمله کمک می‌کند و با توجه به افراد و مهارتی که ما از ارتش اسرائیل داریم، اگر راهی برای ورود وجود داشته باشد، در تئوری این افراد آن را پیدا خواهند کرد. با این حال، اتفاقی که می‌افتد همان چیزی است که هایور را منحصر به فرد می‌کند. هنگامی که این مسیرهای حمله ترسیم شدند، با استفاده از ابزارها [و] یادگیری ماشینی، می‌توانیم به طور خاص بفهمیم که بهترین مکان‌ها برای قرار دادن قابلیت‌های حفاظت، تشخیص و واکنش کجا هستند.»

او توضیح داد که برای سیستم هایوِر این درک مهم است که شما نمی‌توانید از همه چیز به طور یکسان محافظت کنید.

وینکلِر اعلام کرد که در نهایت هیچ سیستمی وجود ندارد که 100 درصد از هک و تلاش‌های نفوذ محافظت کند و کاربران باید آن را به عنوان یک واقعیت زندگی بپذیرند.

وی اظهار داشت : «شما هرگز از خطر آزاد نخواهید شد. هیچ ابزاری هرگز کامل نخواهد شد، این امری مسلم است. هر کسی که خلاف این را به شما بگوید احمق یا دروغگو است.»

  • ۰۱/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">