ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران, گفت: واگذاری تلفن ثابت در 20 استان کشور به روز است و این شتاب توسعه جذابیت این بازار را برای بخش خصوصی کاهش می‌‏دهد.

دکتر وفا غفاریان, رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران, درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, در خصوص عملکرد اپراتورهای خصوصی تلفن ثابت در کشور، با تاکید بر این‌‏که این شرکت‌‏ها تاکنون نتوانستند به تعهدات خود مبنی بر ایجاد خطوط ثابت تلفن اقدام کنند, اظهارداشت: شبکه تلفن متکی به سیم در هیچ جای دنیا مقرون به صرفه نیست و جذابیت اپراتوری در این بخش به مراتب کمتر از تلفن همراه است.

وی، کار کردن بخش تلفن ثابت را پیچیده‌‏تر از تلفن همراه عنوان کرد و گفت: اگرچه شاهد رشد 21 درصدی تلفن سیار در دنیا هستیم، اما با کاهش 10 درصدی سرمایه‌‏گذاری در بخش تلفن ثابت مواجه شده‌‏ایم.

دکتر غفاریان, با بیان این‌‏که میزان موفقیت قابل توجهی از بخش خصوصی تلفن ثابت را شاهد نبودیم, تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌‏های مخابرات استانی با سرعت بخشیدن به توسعه شبکه تلفن ثابت, توانستند وضعیت خوبی را برای تلفن ثابت در کشور ایجاد کنند.

وی، توسعه تلفن ثابت توسط شرکت‌‏های مخابرات استانی و نیز وضعیت اقتصادی را از جمله عوامل بازدارنده فعالیت اپراتورهای خصوصی این بخش دانست و یادآور شد: مسائل اقتصادی و فنی موانع اجرایی برای بخش خصوصی ایجاد کرده و به این دلیل جذابیت این بازار برای بخش خصوصی کم شده است.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران, خاطرنشان کرد: تلفن ثابت در 20 استان کشور به روز واگذار می‌‏شود و در تهران و کرج نیز روی هم تنها 40 هزار فیش در نوبت واگذاری قرار دارند.

دکتر غفاریان, حضور بخش خصوصی در فعالیت‌‏های مخابراتی را مستلزم توجیه اقتصادی دانست و با بیان این‌‏که متوقف کردن توسعه مخابرات توسط دولت به بهانه فعالیت بخش خصوصی تصمیم درستی نیست, گفت: زمانی که توسعه را در بخش تلفن ثابت متوقف کنیم, عقب‌‏ماندگی‌‏های فعلی را نمی‌‏توانیم جبران کنیم.

وی، با اشاره به کمبود تلفن ثابت در روستاهای کشور, اظهارداشت: شرکت‌‏های مخابرات استان‌‏ها در سال 86 خصوصی خواهند شد و این امر سبب می‌‏شود بخش خصوصی فعالیت خود را در این عرصه آغاز کند.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با با بیان این‌‏که ودیعه مشترکین تلفن ثابت در صورت تمایل می‌‏تواند به عنوان سهام آنها تلقی شود، تاکید کرد: برای تلفن ثابت 3 نرخ شهر درجه یک 103 هزار تومان, شهر درجه 2 , 80 هزار تومان و شهر درجه 3 , 60 هزار تومان در نظر گرفته شده که این میزان به استثنای مالیات این ودیعه, می‌‏تواند به عنوان سهام مشترکین تلفن ثابت در نظر گرفته شود.

  • ۸۵/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">