ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انهدام باند کلاهبرداری سایت دیوار در رشت

| سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۰۳:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند ۹ نفره در رشت که از طریق سایت دیوار مبالغ زیادی از مردم کلاهبرداری کرده‌اند، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سردار حسین حسن‌پور ظهر امروز _سه شنبه دوازدهم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد، گروهی از افراد با تشکیل یک باند از طریق سایت دیوار در حوزه کلاهبرداری مثلثی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این افراد با وجوه واریز شده از قربانیان در مرحله اول اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، لپ‌تاب و کنسول بازی از قربانیان می‌کردند و مرحله دوم پس از تحویل آن‌ها از اسنپ، جنس دریافتی را به یک مال‌خر دیگر می‌فروختند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس با انجام تحقیقات و اقدامات فنی، مخفیگاه متهم ۴۱ ساله اصلی این پرونده‌ها را در شهرستان رشت شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او و هشت همدستش را دستگیر کرد.

سردار حسن‌پور تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام کلاهبرداری بودند، اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشودند و مشخص شد تاکنون ۲۱ فقره شکایت و پرونده به ارزش مالی پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از آن‌ها در گیلان مفتوح بوده و پرونده‌های مشابه دیگری نیز در سایر استان‌ها نیز از این افراد ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۹ متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اخذ اطمینان کامل شهروندان از طرف معامله و صحت اموال در خریدهای اینترنتی و تبلیغات فضای مجازی، به مجرمان سایبری هشدار داد هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اعتماد شهروندان سوءاستفاده کند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد.

سردار حسن‌پور از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir به بخش فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

  • ۰۳/۰۴/۱۲

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">