ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انهدام یک شبکه جاسوسی در مخابرات

| سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات از نابودی یک شبکه جاسوسی و تخریب اقتصادی در کشور خبر داد.

وی روز سه‌شنبه اعلام کرد: شبکه جمع‌آوری و فروش اطلاعات گرانقیمت شرکتهای مخابراتی کشور به شرکتهای طرف قرارداد خارجی پس از اقدامات پیچیده اطلاعاتی و مراقبت‌های طولانی،توسط معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات و با همکاری موثر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشف و نابود شد .

این مقام آگاه گفت: مسئول این باند با ایجاد شبکه منابع در نقاط مهم و کلیدی وزارت ارتباطات و به ویژه شرکت ارتباطات سیار به گردآوری اطلاعات طبقه‌بندی شده محیط از قبیل اسناد مناقصات ، قراردادها، پیشرفت پروژه‌های مخابراتی و ... اقدام می‌کرد و اطلاعات را به شرکتهای بزرگ و معتبر بین‌المللی می‌فروخت .

وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل سرشبکه این باند بخشی از وجوه ارزی اخذ شده از شرکتهای خارجی، مقدار بسیاری اوراق،اطلاعات واسناد طبقه بندی شده مخابراتی و یک دستگاه حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده کشف و ضبط گردید.

وی تاکید کرد:متهم اصلی در بازجویی اولیه به ارتباط با اجانب و فروش اطلاعات به آنان در ضمن ملاقات‌های متعدد در خارج از کشور و دریافت ‪۳/۵‬ میلیون دلار اعتراف کرده‌است .

به گفته وی ، این باند برای اخذ اطلاعات شرکتهای مخابراتی کشور و آلوده کردن برخی از دست‌اندرکاران امور مخابراتی با دادن وجوه بسیاری به آنها اقدام به آلوده کردن آنان کرده بود.

این مقام آگاه تصریح کرد: اعضای موثر شبکه در‪ ۲۳‬دیماه امسال براساس حکم معاونت امنیت دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تهران و پس از شناسایی‌های نهایی و کنترلهای اطلاعاتی ، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گفته وی ،این شبکه بیش از ‪ ۱۰‬سال در زمینه معرفی و تثبیت موقعیت برخی از کمپانی‌های خارجی برای فروش سخت‌افزار و نرم افزار در شرکتهای مخابراتی تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت داشته است .

این مقام آگاه در وزارت اطلاعات تصریح کرد: اقدام این باند باعث وارد آمدن میلیونها دلار خسارات به منابع ارزی کشور در این حوزه شده‌است.

وی گفت : نابودی این شبکه جاسوسی با هدف برخورد با باندهای مخرب اقتصادی که سعی دارند به صورت سازمان یافته براقتصاد کشور تاثیرگذاشته و اهداف دشمنان را در حوزه اقتصادی کشور محقق کنند، صورت گرفته است .

این مقام آگاه گفت : این شبکه توانسته بود با گسترش شبکه منابع خود در سطح وزارت ارتباطات نیازمندیهای اطلاعاتی شرکتهای بزرگ مخابراتی اروپایی درسیستم مخابراتی کشور را شناساسی و جمع‌آوری کند و دراختیار آنها قرار دهد.

وی در پایان افزود: پیگیری اقدامات مخرب اقتصادی شرکتهای مخابراتی اروپایی در کشور ، جهت استیفای حقوق ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق مراجع بین‌المللی دردست انجام می‌باشد.

  • ۸۵/۱۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">