ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اوباما سوژه ای خوب برای خرابکاران شد

| شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

همزمان با پایان گرفتن بزرگترین و پرهزینه ترین مبارزات انتخاباتی جهان و معرفی باراک اوباما به عنوان آغاز کننده فصل تازه ای از سیاست های ایالات متحده، خرابکاران اینترنتی دور جدیدی از حملات کوبنده را علیه کاربران خانگی و شبکه های محلی آغاز کردند.

PandaLabs، لابراتوارهای تشخیص و کشف کدهای مخرب رایانه ای، در یک اطلاعیه فوری هشدار داد که با کشف تعداد بیشماری از هرزنامه ها و ویروس های خطرناک، موج جدیدی از حملات اینترنتی بر اساس افزایش توجه جامعه جهانی به بازتاب پیروزی باراک اوباما، آغاز شده است.
بر اساس اعلام این مرکز امنیتی در روزهای آینده تعداد بیشماری از کاربران اینترنت، نامه هایی را دریافت خواهند کرد که در آن ها از کاربران دعوت شده که یک فیلم جذاب را در رابطه با انتخابات آمریکا مشاهده کنند.

فایل ویدئویی ضمیمه شده به این نامه های آلوده با عنوان BarackObama.exe، پس از اجرا شدن توسط کاربران نآگاه و بی تجربه، یک تروژان خطرناک با نام Banker.LLN را در رایانه ها فعال کرده و مشکلات امنیتی زیادی را به بار می آورد.

Banker.LLN، تنظیمات دسترسی کاربران به اینترنت را به نحوی تغییر می دهد که آن ها به محض باز کردن صفحات وب و یا کلیک بر روی لینک های اینترنتی به طور خودکار به صفحه های مخرب و پایگاه های آلوده هدایت شوند که این شرایط به نوبه خود می تواند به سرقت اطلاعات محرمانه، اختلال در فرآیندهای اجرایی و عملیاتی رایانه ها و ایجاد آسیب پذیری های بسیار خطرناک منجر گردد.

نوع دیگری از این دست حملات مخرب، ارسال نامه های آلوده ای ست که سیستم های رایانه ای را تحت کنترل تروژان معروف Spyforms.BQ قرار می دهند. این کد مخرب شامل یک \"روت کیت\" است که می تواند فایل اصلی آلوده و عملکردهای مخرب آن را از دید برنامه های امنیتی و ضد ویروس پنهان نگاه دارد. در اختیار گرفتن کنترل ترافیک اطلاعات و سرقت داده های مبادله شده از طریق پروتکل ها و کانال های FTP، POP3، IMAP، ICQ امکاناتی ست که این تروژان برای خرابکاران فراهم می کند.

پاندا اعلام کرده است از آن جا که این کدهای مخرب بر اساس روانشناسی اجتماعی کاربران و سوء استفاده از علایق آن ها عمل می کنند، مؤثرین اسلحه افراد برای مقابله با این گونه تهدیدها، افزایش آگاهی و رهایی از بی تجربگی ست. تجربه نشان داده است که پیشرفته ترین برنامه های ضدویروس نیز تنها با عملکرد صحیح و آگاهانه کاربران، کارآیی مطلوب خواهند داشت.
منبع خبر: Panda Security Press Room

منابع خارجی خبر:

http://securitylabs.websense.com/content/Alerts/3229.aspx

http://www.pandasecurity.com/homeusers/security-info/about-malware/encyclopedia/overview.aspx?idvirus=202243

ویرایش خبر: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۷/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">