ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپل: آیفون ۱۲ برای بیماران قلبی خطر دارد

| سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت اپل هشدار داد که گوشی‌های آیفون ۱۲ برای بیماران قلبی خطر‌آفرین است.
به گزارش تسنیم شرکت "اپل" به کاربران آیفون 12 هشدار داد که آهن‌‌ربای موجود در لوازم جانبی مغناطیسی این سری از گوشی‌های اپل می‌تواند در دستگاه‌های پزشکی کاشته شده در بدن انسان تداخل ایجاد کند.

پایگاه خبری "businessinsider" در این‌باره نوشت, در سند پشتیبانی جدیدی که هفته گذشته منتشر شد، شرکت "اپل" درباره این موضوع توضیحات بیشتری ارائه داد؛ این شرکت و همچنین متخصصان پزشکی از زمان عرضه تلفن‌های جدید در اکتبر سال گذشته، هشدار داده‌اند.

اپل هشدار می‌دهد لوازم جانبی "MagSafe" به‌ویژه شارژر "MagSafe Duo" ویژه گوشی‌های اپل ممکن است برای کسانی که دارای تجهیزات پزشکی مانند ضربان‌سازهای کاشته شده و "دفیبریلاتور" در قلب خود هستند، خطر ایجاد کند؛ زیرا سنسورهای موجود در این دستگاهها ممکن است به آهن‌ربا و رادیو موجود در لوازم جانبی یا تلفن‌ها پاسخ دهند.

اپل در این‌باره توضیح داد که برای جلوگیری از هرگونه تداخل احتمالی با این دستگاهها, افراد فاصله 6 اینچی از لوازم جانبی این گوشی هوشمند را رعایت کنند.

پیشتر کارشناسان پزشکی نیز در مورد احتمال تداخل دستگاههای آیفون 12 و لوازم جانبی آنها هشدار داده‌اند؛ در تحقیقی که در ژانویه در "Heart Rhythm Journal" منتشر شد، سه پزشک نحوه تأثیر مغناطیس "MagSafe" روی تجهیزات پزشکی کاشته شده را بررسی کردند.

لوازم جانبی "MagSafe" اپل با چسبیدن به پشت مدلهای آیفون 12 از طریق سیم‌پیچ مغناطیسی کاشته شده در پشت گوشی کار می‌کنند.

  • ۹۹/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">