ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اگر اپل می‌دانست در ایران چه خبر است!

| دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

بعضی از ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به رفتن کلاه به سرمان داریم، حالا هر چقدر هم که گران تمام شود، باز هم مهم نیست. حدود دو هفته قبل بود که گوشی‌های آیفون SE ساعاتی پس از رونمایی در آمریکا، توسط قاچاقچیان پرکار، همچون میوه‌های نوبرانه با قیمت جان وارد ایران شد.

اگر اپل می‌دانست که گوشی 400 دلاری این شرکت در تهران 1200 دلار به فروش می‌رسد، حتما در سیاست‌های قیمت‌گذاری خود تجدید نظر می‌کرد. جالب آنکه بر خلاف قیمت ماشین‌ها که بعد از ورود به ایران و دریافت تعرفه‌های گمرکی سه برابر می‌شوند، گوشی‌های موبایل اصلا تعرفه‌ای نمی‌پردازند و به سهولت از کانال مفت وارد کشور می‌شوند.

اما خب قاچاقچی‌ها هم مثل فروشندگان میوه‌های نوبری می‌دانند که همیشه هستند کسانی که اصولا به قیمت کالا کاری ندارند و همین که چیزی را بپسندند برداشته و پای صندوق تازه متوجه قیمت آن می‌شوند.

بگذریم، اما حالا انگار باد قیمت کاذب دو مدل از آیفون‌های SE در ایران خوابیده است، البته نه این که فکر کنید دیگر قیمت کاذبی در کار نیست.

دو هفته قبل که نوبرانه‌ 400 دلاری اپل راهی ایران شدند، این قیمت در ماشین حساب دلال‌های ایرانی نمی‌دانیم چه چطور محاسبه شد که با چند صفر اضافه 3 میلیون تومان قیمت خورد. اما این قیمت سوپر داغ سه روز بعد اندکی افت کرد و به 2 میلیون و 350 هزار تومان کاهش یافت.

اکنون یعنی در روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت مدل 16 گیگابایتی آیفون SE رقمی معادل یک میلیون و 800 هزار تومان و قیمت مدل 64 گیگابایتی آیفون SE نیز 2 میلیون و 550 هزار تومان است.

خلاصه این که اگر اپل می‌دانست در بازار ایران چه خبر است و چه سر و دستی برای خرید محصولات نوبرانه‌اش شکسته می‌شود، شک نکنید که فروش محصولاتش را دیگر از آمریکا شروع نمی‌کرد و مستقیم در تهران از محصولات جدیدش رونمایی می‌کرد تا هر گوشی جدید را به 3 برابر قیمت بفروشد!(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۱/۳۰

آیفون SE

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">