ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد دانشگاه مجازی6 میلیاردتومان بودجه می‌خواهد

| سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۱ نظر

مشاور وزیر علوم در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در وزارت علوم، پنج تا 6 میلیارد تومان هزینه برای آغاز به کار دانشگاه مجازی کشور نیاز است.

محمد حسن شفازند در گفتگو با خبرنگارمهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر وزارت علوم این آمادگی را دارد که با امکانات موجود مخابراتی و شبکه ارتباطی، دانشگاه مجازی کشور را راه اندازی کرده و به صورت مجازی به بیش از یک میلیون دانشجو سرویس ارائه کند.

وی اظهار داشت: مشکلاتی که امروز در شبکه دانشگاهی کشور وجود دارد مربوط به سیستمهای قدیمی گذشته است که هنوز به روز نشده اند و دانشجویان و دانشگاهیان را با مشکل مواجه می کنند.

مشاور وزیر علوم در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: برای راه اندازی دانشگاه مجازی کشور سه بحث زیرساختها و امکانات، محتوای آموزشی و مدیریت دانشگاه مجازی باید مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم این دانشگاه را راه اندازی کنیم.

شفازند خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ریزیهایی انجام شده تا اساتید بتوانند محتوای دروس خود را در کوتاهترین زمان ممکن به صورت الکترونیکی ارائه کنند. ارائه این دروس باید به گونه ای باشد که یک میلیون دانشجو بتوانند به راحتی به صورت الکترونیکی از آنها استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر هند خود را به عنوان یکی از کشورهایی که در زمینه دانشگاههای مجازی پیشگام است معرفی کرده و بیش از دو میلیون دانشجو در دانشگاههای مجازی این کشور مشغول به تحصیل هستند. ایران نیز این توانایی را دارد که دانشگاه مجازی خود را راه اندازی کرده و اقدام به جذب دانشجو در این دانشگاه کند.

مشاور وزیر علوم در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: اگرچه امکانات موجود مخابراتی کشور برای راه اندازی این دانشگاه کافی است اما طرحی نیز تحت عنوان شبکه علمی وزارت علوم ارائه شده تا دانشگاه مجازی بتواند در آینده به صورت مستقل فعالیت داشته باشد.

شفازند اظهار داشت: راه اندازی چندین پایگاه داده ها (Data Center) در شهرهای بزرگ کشور مانند شیراز، کرمان، اصفهان و تبریز که از طریق فیبر پر سرعت خارج از فیبر عمومی کشور به یکدیگر متصل باشند می تواند مشکلات زیرساختی احتمالی دانشگاه مجازی را در آینده حل کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولین پایگاه داده ها در سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران راه اندازی شده و با توجه به قطعی بودن اجرای طرح شبکه علمی کشور این پایگاه داده ها در شهرهای دیگر کشور نیز راه اندازی خواهد شد.

  • ۸۸/۰۲/۲۲

نظرات  (۱)

لطفا تصحح بفرمایید. Data center = مرکز داده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">