ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موازی کاری ها در زمینه ارائه خدمات الکترونیکیی مصوبه هیا دولت را مبنی بر ایجادو دفاتر خدمات ارتباطی به عنوان پیشخوان دولت زیر سوال برده است.

سعید کفاش رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات ارتباطی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: طبق مصوبه هیات وزیران قرار بود دفاتر خدمات ارتباطی به عنوان پیشخوان دولت توسعه یابد.

اما همزمان باایجاد این دفاتر ، بجای تمرکز وتوسعه خدمات آنها دفاتر موازی ومشابه مانند دفتر دولت الکترونیکی نیروی انتظامی بوجود آمد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه این امر در سازمان های دیگری مانند بیمه وشهرداری در حال پیگیری می باشد.

وی اظهار داشت: این حرکت موازی کاری علاوه بر سردرگمی مردم برای گرفتن سرویس ه8ای لازم باعث شده است که مصوبه هیات دولت مبنی بر ایجاد دفاتر خدمات ارتباطی به عنوان پیشخوان دولت عملا زیر سوال رفته وصورت واقعی به خود نگرفته است.

کفاش تاکید کرد: بهتر است بجای ایجاد تعدد دفتر، با افزایش سرویس های قابل ارائه در دفاتر خدمات ارتباطی آنها را به دفاتر جامع خدمات شهری تبدیل کنیم.

حسین مهری مدیر کل پست استان تهران نیز در این خصوص با بیان این مطلب که برخی از سازمان ها بصورت موازی اقدام به ارائه خدمات الکترونیکیی می کنند گفت: وزارت ارتباطات به عنوان متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور جهت ارائه خدمات الکترونیکی اقدام به ایجاد دفاتر خدمات ارتباطی به عنوان پیشخوان دولت نمود.

وی با بیان این مطلب که در پست اهرمی برای ممانعت ازانجام اینگونه موازی کاری ها نداریم افزود: برای جلوگیری از موازی کاری ها باید همه سازمان مکلف به ارائه خدمات خود در قالب یک نهاد شوند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع158 دفتر فعال خدمات ارتباطی، 13 دفتر بخاطر ضرر و زیان تقاضای تعطیلی دفاتر خود را کرده اند.

مهری در خصوص اقدامات صورت گرفته گفت: تاکنون با وزارت خانه های نیرو و نفت و همچنین سازمان ثبت احوال مذاکراتی مبنی بر ارائه خدمات آنها از طریق دفاتر خدمات ارتباطی صورت گرفته است.

  • ۸۴/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">